• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

آستر بدرقه سررسید و نقش آن در سررسید تبلیغاتی

جمعه, 27 آبان 1401

آستر بدرقه سررسید و نقش آن در سررسید تبلیغاتی

آیا با اجزای مختلف سررسید و سالنامه آشنایی دارید؟ دلیل استفاده از بدرقه سررسید و کاربرد آن را می دانید؟ تمامی سررسیدها در قالب و اندازه متفاوتی که دارند، بدرقه یا آستر دارند. آستر در واقع 2 برگ کاغذ است که در ابتدا و انتهای سررسید قرار گرفته و به جلد سررسید چسبیده اند. در ادامه بیشتر با بدرقه سررسید و نقش تبلیغاتی آن آشنا خواهیم شد.

ویژگی های آستر سررسید

بطور کلی می توان گفت مشخصات و جایگاه آستر بدرقه سالنامه در تمامی مدل های سررسید ۱۴۰۲ یکسان است. وجود بدرقه سررسید ۱۴۰۲ کمک بسیاری به زیبایی ظاهری و البته افزایش کیفیت صحافی سررسید می کندـ

وجود آستر در پشت جلد ها باعث می شود که شما حواشی بریده شده جلد را ندیده و بدین صورت ظاهر زیباتری به سررسید ۱۴۰۲ می دهد. 

آستر بدرقه اولین صفحه ای است که با باز کردن سررسید دیده می شود. انتخاب رنگ آستر هماهنگ با رنگ جلد سررسید می تواند به زیبایی سررسید تا حد خیلی زیادی کمک کند.

در سفارش سررسید اختصاصی، بدرقه سررسید ۱۴۰۲ نیز قابل طراحی و چاپ آفست می باشد.

نقش آستر در کیفیت سررسید

با هر بار باز و بسته کردن سررسید به آستر بدرقه سررسید فشار آورده می شود.  به عبارت دیگر بدرقه یا همام آستر سررسید رابط اتصال بین جلد سررسید و صفحات مغزی آن است. به همین جهت است که وجود آستر مرغوب و محکم تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی سررسید ۱۴۰۲ ایفا می کند. 

استفاده از کاغذ گرماژ پایین در آستر سررسید تبلیغاتی باعث افت چشمگیر کیفیت سررسید می شود. با کاهش کیفیت بدرقه سررسید ۱۴۰۲ ممکن است در مدتی کوتاه جلد از صفحات داخلی جدا شود.

بدرقه در سررسید اختصاصی

نقش بدرقه در سررسید اختصاصی

در مقاله قبلی به مواردی که در سفارش سررسید اختصاصی قابل شخصی سازی هستند پرداختیم. در این مقاله آستر بدرقه را نیز به ویژگی های سررسید اختصاصی می افزاییم. بدرقه سررسید ۱۴۰۲ طبق نظر شرکت سفارش دهنده قابل چاپ و اجرا می باشد.

به جهت حفظ زیبایی در اوج سادگی توصیه می کنیم از آستر بدرقه شلوغ استفاده نکنید. ضمن اینکه آستر بدرقه شروع و پایان سررسید ۱۴۰۲ را می توانید با رنگ سررسید اختصاصی خود هماهنگ کنید. 

چاپ آفست روی آستر سررسید رایج تر است زیرا قیمت مناسب تری دارد. البته چاپ طلاکوب و نقره کوب نیز قابل انجام است. 

می توانید پس از آستر سررسید ۱۴۰۲ از تعداد دلخواهی (مضربی از اعداد زوج) لت گلاسه با طراحی های زیبا برای شروع صفحات سالنامه خود استفاده کنید. 

کاغذ مصرفی در بدرقه سررسید چیست

عموما از سه نوع کاغذ بخصوص در آستر بدرقه سررسید استفاده می شود که عبارتند از: 

  1. کاغذ گلاسه: از گلاسه ۱۰۰ الی ۱۵۰ در بدرقه سررسید استفاده می شود. اما بطور کلی به جهت قیمت بالای گلاسه و هزینه چاپ رنگی آن، استفاده از آستر گلاسه منطقی و بصرفه نیست.

  2. کاغذ فانتزی: این کاغذ ها رنگ، طرح و گرماژ مختلفی دارند. عموما همچون مقوا جنس ضخیمی دارند. اما با این وجود از کاغذ فانتزی به ندرت در تولید بدرقه سررسید اختصاصی استفاده می شود. 

  3. کاغذ تحریر: کاغذ تحریر رایج ترین کاغذ مصرفی بدرقه سالنامه است. از گرماژ مختلف آن استفاده می شود اما گرماژ ۱۰۰ یا ۱۲۰ گرم آن با رنگ های عامه پسند (رنگ سفید و کرمی) بسیار معمول و رایج است. کاغذ تحریر قابلیت چاپ ۴ رنگ را داشته و به دلیل کیفیت و استحکام بالایی که دارد به طول عمر سررسید ۱۴۰۲ می افزاید و بهترین گزینه در تولید آستر بدرقه سررسید است. 

تمامی این کاغذ ها در بدرقه سررسید دوختی و فنری به کار برده می شوند. ضمن اینکه برای زیباتر کردن سررسید و سالنامه می توان بر روی کاغذ بدرقه بافت و عاج ایجاد کرد یا اینکه با چاپ طلا کوب و نقره کوب طرح های زیبا و شکیلی روی آستر بدرقه انجام داد.

ویژگی های بدرقه سررسید

ویژگی های بدرقه سررسید با کیفیت

  • دقت و تمیزی در چسباندن آستر بدرقه به جلد سررسید تبلیغاتی
  • استفاده از کاغذ تحریر با گرماژ بالا
  • بهره گیری از چسب کاغذ محکم و بادوام
  • رعایت فاصله یکسان با لبه های جلد سررسید اختصاصی 
  • بکار گیری دستگاه های مدرن برای افزایش دقت و کیفیت سررسید و سالنامه

لازم بذکر است که ویژگی های بدرقه سررسیدی که با صحافی دوخت تولید شده و یک سررسید فنری تا حدی متفاوت هستند. زیرا در سررسید فنری، بدرقه دیگر نقش رابط و اتصال دهنده بین جلد و صفحات داخلی را ندارد. در سررسید سیمی، فنری که درصحافی استفاده شده نقش اساسی را در تعیین کیفیت سررسید دارد.

 

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما