• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

خرید سررسید ۱۴۰۳ و بررسی ویژگی های آن | سالنامه ارزان و با کیفیت

پنجشنبه, 13 آبان 1400

خرید سررسید ۱۴۰۳ و بررسی ویژگی های آن | سالنامه ارزان و با کیفیت

سررسید دفتر یا کتابی است چاپ شده که اطلاعاتی در مورد رویدادهای یک سال می دهد. هر ساله و با نزدیک شدن سال نو، مدیران و صاحبان مشاغل سررسید را به عنوان هدایای تبلیغاتی در انواع مختلف سفارش می دهند. سالنامه ویژگی ها و کاربردهای بسیاری داد که مهم ترین آن کارآمدی و ارزشمندی سررسید نزد مخاطبان و مشتریان است. سالنامه یکی از لوازم مهم در برنامه ریزی شغلی و تحصیلی می باشد، فضای داخلی سررسیدها بسیار برای یادداشت برداری از مسائل روز به خصوص نوشتن جزوه دانشجویان گزینه مناسبی است.

داشتن فضای کافی برای یادداشت، دارا بودن تاریخ روز در هر صفحه، ابعاد سررسید و... از مواردی هست که باید هنگام سفارش سالنامه در نظر داشت، البته از دیگر مواردی که در سفارش سررسید اهمیت دارد نوع جلد، جنس کاغذ، طرح صفحات داخلی سالنامه، طریقه چینش روزها در صفحات سررسید می باشد. در کنار موارد ذکر شده به خصوص کیفیت و نوع سررسید، قیمت سالنامه نیز بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد یا صاحبان مشاغل برای سفارش بالای هدایای تبلیغاتی به ویژه سررسید به دنبال قیمت پایین و کیفیت خوب هستند، در ادامه نکاتی در مورد سررسید ارزان و مقرون به صرفه ذکر می کنیم.

 

سفارش سررسید ارزان و باکیفیت

سررسید ارزان یکی از گزینه های مناسب در سفارش هدایای تبلیغاتی می باشد، زیرا هم بسیار کاربردی و مقرون به صرفه است و هم به عنوان یک هدیه نفیس به شمار می رود. همانطور که همه این شعار «تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است» به گوشتان خورده است، در واقع مدیران، صاحبان مشاغل و کارگاهها و حتی شرکت کوچک به این نتیجه رسیده اند که تبلیغات به خصوص سفارش سررسید و سالنامه به عنوان یک هدیه تبلیغاتی هزینه نیست.

حال اگر این هدیه بسیار کاربردی، با کیفیت و قیمت مناسب نیز باشد، نه تنها هزینه نیست بلکه به معنای واقعی سرمایه گذاری است و به موجب آن سرمایه ای چندین برابر باز می گردد. سررسید مشخصات متعددی دارد که برای برآورد قیمت سررسید باید از تمام اجزای آن اطلاع داشته باشید.

سفارش سررسید ارزانبیشتر بخوانید: توضیح اجمالی در مورد سررسید 1403

جلد سررسید

سررسید را می توان با جلدهای متفاوتی چاپ کرد، که در زیر به انواع آن اشاره می کنیم.

  1. جلد چرم ایرانی: پارچه چرم ایرانی یکی از پارچه های شکیل، زیبا و به صرفه در کنار جلدهای چرم خارجی و مصنوعی برای سفارش سررسید می باشد، از قابلیت های جلد چرم ایرانی برای تبلیغات روی جلد سالنامه، درج پلاک به همراه حک روی پلاک می باشد.
  2. جلد ترمو: ترمو یا همان چرم خارجی از جلدهای بسیار زیبا با تنوع بافت و طرح برای سالنامه می باشد که در عین زیبایی، نسبت به جلدهای دیگر قیمت بالاتری دارد.
  3. جلد سلفونی: این نوع جلد برای سررسید اختصاصی به کاربرده می شود، زیرا می توان طرح اختصاصی خود را روی جلد به چاپ رساند. جلد سلفون در مقابل جلدهای چرم و ترمو برای چاپ سررسید بسیار مقرون به صرفه است و گزینه مناسبی برای سفارش سررسید اختصاصی ارزان می باشد.
  4. جلد گالینگور: این جلد از جمله جلدهای سخت سررسید به شمار می رود که به علت سنگینی ای که دارد اکثرا برای کتب نفیس به کار برده می شود، البته به دلیل قیمت مناسبتری که نسبت به چرم دارد می تواند برای سفارش سررسید اقتصادی و به صرفه گزینه مناسبی باشد.
  5. جلد جیر یا اشبالت: این پارچه زیبایی خاص خود را دارد و به علت بالا بودن قیمت آن مورد مناسبی برای به کاربردن در سررسید ارزان نمی باشد.

قطع سررسید 

منظور از قطع سررسید یا سالنامه اندازه های آن می باشد که رایج ترین ابعاد برای سررسید را توضیح می دهیم. 

وزیری: ابعاد سررسید وزیری 17 در 24 سانتی متر است و رایج ترین و محبوب ترین اندازه سررسید در بین سایر سررسید ها می باشد.

اروپایی: اندازه قطع سررسید اروپایی 14 در 22 سانتی متر است که کمی کوچکتر از قطع سررسید رقعی (15 در 21) می باشد. این اندازه از سررسید بسیار خوش دست و جمع جور است.
اروپایی فانتزی: اندازه سررسید اروپایی فانتزی 12.5 در 22 است که جهت سایز کوچکتری که دارد بین افراد شیک پسند و مدیران محبوبیت خاصی دارد، در واقع برای افراد که می خواهند وسیله های در دست نداشته باشند بسیار مناسب است.

خشتی: اندازه سررسید خشتی تقریبا مربع شکل به نظر می رسد و ابعاد در 24 در 23 سانت متر است. این ابعاد برای سررسید پزشکی (دفتر نوبت دهی) به کار برده می شود.

رحلی: ابعاد سررسید رحلی 21 در 30سانتی متر است و در مجموعه پیک فدک این اندازه برای سالنامه پزشکی رحلی استفاده می شود و به دلیل فضای بزرگتری که نسبت به سالنامه خشتی دارد، تعداد ردیف های جدول نوبت دهی اش بیشتر است.

یک هشتم: این ابعاد از سررسید ظاهرا به اندازه نصف سررسید وزیری به نظر می رسد در واقع ابعاد آن 12 در 17 می باشد. سررسید یک هشتم چون فضای کمتری نسبت به سررسید هایی که در بالا ذکر شده دارد، برای اشخاص مناسب می باشد که هم احتیاج به تاریخ روز و فضایی نه چندان بزرگ برای یادداشت های روزانه، قرار ملاقات ها و ... دارند.

صفحات داخلی سررسید

طراحی صفحات داخلی سررسید 

صفحات داخلی سررسید از جهت روزهای هفته به صورت های مختلفی طراحی می شوند:

  • سررسید یکروزه جمعه جدا: در این نوع از سالنامه ایام هفته به گونه ای طراحی شده است که برای هر روز یک صفحه اختصاص داده شده است. 
  • سررسید یک روزه جمعه مشترک: در این سررسید روزهای هفته در صفحات سررسید 1403 به گونه ای ترتیب بندی شده است که به هر روز یک صفحه اختصاص داده شده است به جز روز جمعه که با روز پنجشنبه در یک صفحه مشترک طراحی شده اند.
  • سررسید دو روزه: ایام هفته در سررسید دو روزه به صورت دو روز در یک صفحه طراحی شده اند. این سررسید به موجب طراحی صفحات داخلی ای که ذکر شده تعداد برگه های کمتری دارد و به همین سبب قیمت پایین تری نسبت به سررسید یکروزه جمعه جدا و سررسید جمعه مشترک دارد که می تواند گزینه مناسبی برای سررسید اختصاصی باشد.
  • سررسید یک هفته در دو صفحه: در این سررسید تمام روزهای یک هفته به گونه ای طراحی شده اند که در دو صفحه از سررسید جای گرفته اند، ای نمونه طراحی معمولا برای سررسید دستیار یا سالنامه دستیار به کار برده می شود و باقی صفحات سررسید به صورت صفحات یادداشتی آورده شده است.
  • کاغذ سررسید: کاغذی که در چاپ سررسیدها و سالنامه ها در اکثر موسسات چاپ و نشر به کاربرده می شود کاغذ تحریر سفید یا کرم خارجی می باشد.

صحافی سررسید

  • صحافی چسب گرم: چسب گرم اغلب برای کتاب ها استفاده میشود و کمتر در تولید سررسید ها از صحافی چسب گرم استفاده می شود.
  • صحافی ته دوخت: این نوع صحافی بیشتر برای چاپ و تولید سالنامه در چاپخانه ها به خصوص شرکت پیک فدک به کار برده می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • صحافی فنر: در برخی مواقع سالنامه هایی را که شامل صفحات زیادی هستند و یا بنا به در خواست مشتری و به صورت فنر صحافی می شوند که به این روش صحافی هم دارای زیبایی و کیفیت خاص خود می باشد.

 

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما