• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

مراحل چاپ طلاکوب روی جلد سررسید و سالنامه 1403

سه شنبه, 04 آبان 1400

مراحل چاپ طلاکوب روی جلد سررسید و سالنامه 1403

چاپ طلاکوب یک روش قدیمی و بسیار زیبا برای تبلیغات روی اشیا مختلف است. می توان از چاپ طلاکوب روی انواع هدایای تبلیغاتی با جنس جلد ها و روکش های متفاوت استفاده کرد. جالب اینکه چاپ طلاکوب می تواند به رنگ های مختلفی انجام گیرد مانند چاپ نقره کوب، مشکی، قرمز و... . چاپ طلاکوب روی تمامی سطوح قابل حتی سطوح ناصاف قابل اجراست مانند لیوان و گلدان و کیف پول و... . در ادامه به مراحل چاپ طلاکوب بر روی هدایای تبلیغاتی مخصوصا سررسید تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

روش ها و مراحل چاپ طلاکوب

ابتدا در درون دستگاه چاپ طلاکوب یک قالب (یا کلیشه ای که برای جلد سررسید، سالنامه، سررسید چرم، سررسید چرم خارجی، سررسید ترمو و پایه تقویم رومیزی ساخته شده) قرار می‌ گیرد که همراه با کالایی که روی آن چاپ اعمال می‌شود، گرم می‌شوند و تصویر چاپی روی کالا از قبیل تقویم رومیزی و سررسید حک می‌ شود. در بین قالب و محصول یک ورق رولی که حامل رنگ مورد نظر و یا روی آن روکش طلا کشیده شده، قرار می‌ گیرد. سپس با حرکت اهرم فشار، قالب روی رول فشرده شده و روی محصول پرس می‌ گردد. روی محصول رنگ خشک و یا فویل به کار رفته نقش می‌ بندد. چاپ طلاکوب به دو صورت طلاکوب گرم و طلاکوب سرد روی جلد سررسید، سالنامه، سررسید وزیری، سررسید اروپایی، سررسید چرم، سررسید ترمو، سررسید چرم خارجی و پایه تقویم رومیزی انجام می‌ گیرد.

در روش طلاکوب گرم از فشار و حرارت برای انتقال لایه‌ های طلا از روی نوار پلی‌ استر بر روی محصول مورد نظر استفاده می‌شود. طلاکوب گرم برای استفاده روی موادی که دارای مقاومت بالا هستند استفاده می‌ شود، موادی مانند چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پارچه‌ های جیر و مخمل، گالینگور و غیره که دارای مقاومت و کشش سطحی خوبی برخوردار هستند.

از دیگر روش‌های چاپ طلاکوب، طلاکوب سرد هست. طلاکوب سرد روشی نوین برای چاپ فویل فلزی به روی یک بستر به منظور تقویت زیبایی در محصول نهایی می‌ باشد. در طلاکوب سرد پس از اعمال چسب روی محصول ورق طلا را بر روی آن چسبانیده و قسمت‌ های دارای چسب از روی فیلم، طلا را جذب کرده و قسمت‌های که چسب ندارد، طلا را به خود جذب نمی‌ کند.

چاپ طلاکوب سرد به دو صورت انجام می‌ گیرد. یکی چاپ لمینیت خشک که روشی متداول در صنعت چاپ افست است و جدیدترین روش طلاکوب سرد، روش چاپ لمینیت مرطوب متنوع که بیشتر در صنعت برچسب فلسکو انجام می‌ گیرد. طلاکوب سرد بیشتر روی مواد مانند کارتن‌ها و مقوا برچسب و بسته‌ بندی مواد غذایی و آرایشی، کاغذ و مواد از جنس الیاف سلولزی انجام می‌ شود.

نکات خرید سررسید

نکاتی که باید پیش از خرید سررسید بدانید

یکی از این نکات صحافی سررسید است که انتخاب نوع صحافی امری سلیقه ای است و ممکن است در هر فرد طبق دلایل شخصی متغیر باشد. از انواع با کیفت ترین صحافی می توان به صحافی دوخت با دستگاه های تمام اتوماتیک لاین و صحافی فنر اشاره کرد. اما در انتخاب صحافی سررسید به هیچ عنوان از صحافی چسب گرم و سرد استفاده نکنید زیرا احتمال پارگی و پرپر شدن صفحات آن بسیار زیاد است.

یک سررسید و هدیه خلاقانه می تواند تاثیر بیشتری در تبلیغات و مشتریان شما داشته باشد. یک سررسید با برش خاص (اضافه کردن جای کارت یا جاجی خودکار به سررسید) می تواند آن را کاربردی تر و خاص تر از یک سررسید معمولی کند. استفاده از کاغذ مناسب در هنگام نوشتن در سررسید باید بگونه ای لذت بخش و آسان باشد اما اگر کاغذ سررسید شما جوهر خودکار را پس دهد می تواند صفحات دیگر سررسید را کثیف کندشاید انتخاب یک کاغذ ایده آل برای سررسید از دیدگاه مصرف کننده کار آسانی نباشد اما یک تولید کننده معتبر از کاغذ 70 گرم خارجی استفاده می کند، که بتواند رضایت بیشتری را جلب کند و سررسید با کیفیت تری ارائه دهد.

یکی از عناصر اصلی و مهم سررسید 1403، جلد آن است. در واقع اولین چیزی که در سررسید خودنمایی می کند جلد آن سررسید است. استفاده از مقوای مناسب با ضخامت لازم و ایده آل می تواند مانع از خرابی سررسید شود. اما در مقابل استفاده از مقوای نامرغوب باعث انحنا و کج شدن جلد سررسید می شود (اصطلاحا مقوا باد می کند) که علت این امر استفاده از متریال نامرغوب در مقوا است.  این ها تنها موارد ضروری پیش از خرید سررسید نیست در مقالات بعدی به سایر این نکات ضروری و هوشمندانه خواهیم پرداخت.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما