• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

مروری بر انواع صحافی سررسید

جمعه, 28 مرداد 1401

مروری بر انواع صحافی سررسید

روش های مختلفی برای صحافی سررسید و سالنامه وجود دارد. هر یک از این صحافی ها مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله قصد داریم انواع صحافی سررسید 1403 را به صورت اجمالی و کاربردی توضیح دهیم، صحافی سررسید ها و سالنامه ها به چهار شیوه انجام می شود:

  • صحافی سررسید به صورت ته دوخت
  • صحافی سررسید فنری
  • صحافی چسبی سررسید
  • قفل کلاسوری

صحافی سررسید ته دوخت

صحافی سررسید به صورت دوختی به این شیوه انجام می شود که به دلیل اینکه این نوع صحافی کیفیت خوب و دوام بالایی دارد، برای کتاب های نفیس و قطور استفاده می شود. در این مدل صحافی کاغذها به دسته ها و یا اصطلاحا به فرم های ۸ و ۱۶ تایی تا شده و کنار هم دوخته می شود و در انتها از چسب برای محکم شدن کاغذها کنار هم استفاده می شود. از مزایای این روش می توان به کیفیت بالا و تفاوت شکل ظاهری سالنامه اشاره کرد.

 

صحافی فنری سررسید 1403

صحافی سررسید به صورت فنری به گونه ای انجام می شود که برای این نوع  صحافی سررسید و سالنامه کاغذ ها کتار هم از یک سمت پانچ می شود و در آخر با یک فنر که ممکن است دوبل یا تکی و یا به صورت مارپیچ باشد در محل پانچ کنارهم قرار می گیرند. این نوع صحافی نسبت به صحافی ته دوخت کمی از کیفیت پایینی برخوردار است ولی به دلیل اینکه راحت و آسان باز می شود و شکل ظاهری زیبایی دارد، طرفداران زیادی دارد.

صحافی سررسید

صحافی سررسید چسبی

صحافی سررسید 1403 با چسب به طوری انجام می شود که برای صحافی سررسید و سالنامه کاغذ ها کنار هم قرار گرفته می شود و سپس توسط چسب کنار هم محکم می شود. کیفیت این نوع صحافی سررسید و سالنامه نسبت به دو صحافی دیگر که توضیح داده شد بسیار پایین است. از مزایای این نوع صحافی سرعت بالا و هزینه کم می باشد. از این نوع صحافی برای سالنامه های کوچک و همچنین دفتر تلفن های با قطر کم استفاده می شود. این نوع صحافی مناسب برای سالنامه های قطور نیست به دلیل اینکه کاغذ ها در مدت زمان زیاد جدا جدا می شوند. لازم به ذکر است که مجموعه پیک فدک این نوع صحافی را برای تولید سررسید ارزان خود استفاده نمی کند و به این دلیل که همیشه سعی در تولید محصولاتی با کیفیت از جمله سررسید یا سالنامه دارد.

 

قفل کلاسوری

نوع دیگر صحافی وجود دارد که برای نگه داشتن کاغذ ها از فنر کلاسوری استفاده می شود. این صحافی به این صورت است که قفل کلاسوری بر روی جلد نصب می شود و سپس کاغذ های پانچ شده در آن قرار می گیرد. از مزایای این نوع صحافی گران قیمت بودن آن است، در پایان سال با وجود اینکه جلد آن سالم باشد می توان تنها کاغذ های آن را عوض کرد و از آن استفاده کرد. صحافی کلاسوری گزینه مناسبی برای تبلیغات می باشد. لذا اگر روی جلد لوگوی شرکت چاپ شود، به احتمال زیاد می توان بالای یک سال از آن استفاده کرد.

در پایان کار صحافی و در آخرین مرحله چسباندن جلد روی کاغذ های داخلی سررسید 1403 می باشد. در سررسید ته دوخت و فنری جلد از طریق آستر بدرقه به صفحات داخل وصل شود. کیفیت جلد تاثیر بسیار مهمی در کیفیت نهایی سررسید خواهد داشت. اگر این مرحله به درستی انجام نشود علاوه بر اینکه ظاهر سررسید 1403 را تحت تاثیر قرار می دهد، امکان جدا شدن جلد از مغزی سررسید و سالنامه نیز بالا خواهد بود.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما