• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

انواع چاپ برای تبلیغات در سررسید

سه شنبه, 21 تیر 1401

انواع چاپ برای تبلیغات در سررسید

بسته به نوع جلد سررسید 1402 چاپ های مختلفی بر روی سررسیدها قابل انجام است. برای مثال بر روی سررسیدهای چرمی نفیس انواع چاپ ها، حتی چاپ داغی قابل انجام است. در ادامه این مقاله به انواع روش های چاپ تبلیغات روی سررسید، مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

انواع چاپ سررسید

روش های تولید و چاپ سررسید به دو دسته سررسید عمومی و سررسید اختصاصی تقسیم می شوند. منظور از چاپ سررسید عمومی در واقع چاپی است که فقط می توان اطلاعات اولیه شرکت به همراه لوگو را در روی سطوح محصولات مانند جلد سررسید که از قبل توسط شرکت پیک فدک در اندازه های مختلف و موضوعات گوناگون تولید شده است، چاپ کرد.

انواع چاپ عمومی روی سررسید:

  1. چاپ سیلک
  2. چاپ طلاکوب
  3. چاپ داغی
  4. چاپ تامپو
  5. چاپ لیزر

چاپ عمومی اغلب به صورت چاپ تک رنگ و بدون تصویر انجام می شود. هزینه چاپ سررسید به مراتب از چاپ سفارشی سررسید اختصاصی ارزان تر و به صرفه تر است و بیشتر برای تیراژهای پایین تر کاربرد دارد. اما چاپ در سررسید سفارشی 1402 بیشتر در تیراژهای بالا و عمده کاربرد دارد زیرا بدین ترتیب هزینه سررسید مناسب تر می شود.

چاپ سیلک

در کارگاه چاپ سیلک به وسیله ی شابلون گیری از طرح و به صورت تک رنگ، دورنگ و سه رنگ انجام می شود و کاربردی ترین رنگ سفید و مشکی است که اصولا برای سررسیدی که روی جلد آن طرح دارد از رنگ چاپ مشکی و برای سررسیدی که طرح جلد تیره دارد از رنگ چاپ سفید استفاده می شود. از معایب و مزایای چاپ سیلک می توان گفت که اگر در طرح ایرادی دیده شود می توان طرح را به راحتی به وسیله تینر 10000 از سرسید سلفونی و تقویم رومیزی 1402 که پایه آن سلفونی است پاک کرد.

لازم به ذکر است این روش پاک کردن مناسب سررسید چرم نیست چون موقع پاک کردن جلد چرم آن، سررسید چرمی از بین می رود. 

انواع چاپ سررسید

چاپ طلاکوب

چاپ طلاکوب به وسیله ساخت کلیشه انجام می شود و ساخت کلیشه به این صورت است که طرح اولیه را به فلز سرب انتقال می دهند و بعد از ساخت، کلیشه آماده شده را به دستگاه طلاکوب متصل می کنند و با ورق طلا طرح مورد نظر را به سررسید سلفونی و سررسید چرم و تقویم رومیزی که پایه آن سلفونی باشد انتقال می دهند. طلاکوب به صورت برجسته و فرورفتگی ایجاد می شود. این کلیشه ماندگار است و می توان سالیان سال از همان طرح استفاده شود، از معایب چاپ طلاکوب این است که در صورت اشتباه امکان پاک کردن از سررسید سلفون و چرم را ندارد.

چاپ داغی

چاپ داغی برای سررسید چرم و سررسید ترمو مورد استفاده قرار می گیرد. شیوه کار این روش دقیقا مثل چاپ طلاکوب می باشد و فقط با این تفاوت که ورق طلایی در کار نیست، کلیشه بعد از نصب به دستگاه و حرارت دیدن به جلد سررسید چرم و سررسید ترمو برخورد می کند و جنس سررسید چرم و ترمو از برخورد کلیشه فروریخته می شود و به این ترتیب چاپ داغی صورت می گیرد.  

چاپ تامپو

چاپ تامپو به دلیل امکان چاپ در محصولات زیاد و هزینه پایین در بسیاری از محصولات و هدایای تبلیغاتی از قبیل سررسید، سررسید چرم، سررسید ترمو، جاکلیدی، جاکارتی و... مورد استفاده قرار می کیرد. از چاپ تامپو بیشتر برای محصولات کروی، گرد، خمیده و... استفاده می شود. از ویژگی این چاپ می توان چاپ روی کلیه سطوح و جنس های مختلف مانند سطوح صاف و صیقلی (مثل جلد چرم سررسید)، منحنی و محدب اشاره کرد.

چاپ تامپو به صورت چاپ دستی قابل انجام است. مراحل چاپ تامپو روی محصولات تبلیغاتی به خصوص سررسید و سالنامه به این صورت هست که، در ابتدا طرح مورد نظر برای جلد سررسید در کاغذ کالک پرینت گرفته یا فیلم لیتوگرافی تهیه می شود، از روش لاک مایع یا لمینت استفاده کرده و طرح را روی کلیشه قرار داده و با میز مخصوص uv نور تابیده می شود سپس طرح ظاهر شده اسید زده می شود و بدین ترتیب طرح روی کلیشه انتقال پیدا می کند. بعد از مراحل ذکر شده کلیشه تهیه شده به دستگاه نصب شده و چاپ سررسید و تقویم رومیزی، خودکار، یا ساعت تبلیغاتی انجام می شود.

چاپ سررسید تبلیغاتی

چاپ لیزر

این چاپ با استفاده از دستگاه CO2 و fiber و نرم افزار کورل انجام می شود، که ابتدا طرح انجام شده برای جلد سررسید 1402 از برنامه کورل با خروجی xdf به دستگاه مورد نظر انتقال داده می شود. هنگام چاپ لیزر برای پلاک فلزی روی سررسید، خودکار فلزی، جلد سررسید چرمی (البته تنها برخی از جلدهای سررسیدها و محصولات تبلیغاتی قابلیت چاپ لیزر را دارند) جاکلیدی و محصولی که قرار است چاپ روی آن انجام شود، محل مورد نظر مشخص و طرح انتقال داده می شود. روش کار لیزر به اینصورت است که یک یا چند لایه از جنس را بر می دارد.

این روش به علت اینکه از رنگ و کلیشه استفاده می کند سرعت چاپ بالایی دارد. از ویژگی ها و معایب این چاپ طرح هیچ عنوان پاک نمی شود. نحوه محاسبه قیمت چاپ لیزر هم با توجه به زمانی که طول می کشد تا طرح انتقال پیدا کند برآورد می شود، اگر تیراژ سررسیدهایی که لیزر می شوند بالا باشند و طرح کوتاه و درحد یک لوگو باشد، چاپ لیزر هم از نظر زمان و هم قیمت به صرفه خواهد شد.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما