• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

مواردی که باید در تهیه یک سررسید باکیفیت توجه داشته باشید

شنبه, 05 شهریور 1401

مواردی که باید در تهیه یک سررسید باکیفیت توجه داشته باشید

در این مقاله می خواهیم به موارد بسیار مهمی اشاره کنیم که در خرید سررسید باکیفیت بالا باید به آن ها توجه نمود. در درجه اول باید برای انتخاب سررسید باکیفیت دقت داشته باشیم که یک سررسید 1403 خوب از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب تشکیل شده باشد. مواد اولیه مرغوب سالنامه 1403 شامل مقوا، بدرقه و کاغذ می باشد. یک سررسید 1403 باکیفیت باید بدرقه با گرم بالا داشته باشد، همچنین یک سالنامه مرغوب برای داشتن مقاومت بیشتر باید از مقوای استاندارد و سنگین ساخته شود. همچنین کاغذی که برای صفحات سررسید به کار برده می شود باید از جنس مرغوب باشد تا آن سررسید کیفیت مطلوب را داشته باشد.

نکته دیگری که در ساخت و تولید یک سالنامه باکیفیت اهمیت دارد، استفاده از صحافی باکیفیت بالا می باشد که هم به صورت دستی و هم ماشینی می تواند انجام شود. اما ترجیحا بهتر است از ماشین آلات اتوماتیک (لاین) استفاده شود تا بتوان یک سالنامه با عمر بالا تولید و عرضه کرد. گاه تصور می شود که یک سررسید یا سالنامه باید در طول یک سال استفاده شود، اما برخلاف اسم ظاهری سالنامه، یک سررسید اگر دوام و کیفیت بالایی داشته باشد می تواند سالیان متمادی استفاده شود و عمر آن محدود به یک سال نباشد. یک سررسید 1403 کاربردهای دیگری مثل دفترحساب نیز دارد. همچنین به عنوان دفتر مشق، جزوه، دفتر خاطرات، دفتر برنامه ریزی، دفتر نوبت دهی و... نیز استفاده می شود. در واقع سالنامه و سررسید کاربردهای بسیاری در ایرانیان دارد.

انواع مختلف سررسید 1403

سررسید و سالنامه انواع مختلفی دارد که برای تهیه سررسید 1403 حتما باید به این نکته توجه داشته باشید. برای تقسیم بندی سررسید در اندازه و تعداد فرم می توان دسته بندی مختلفی برای سالنامه در نظر گرفت. به عنوان مثال از لحاظ اندازۀ سررسید و سالنامه به قطع های سررسید وزیری، سررسید رقعی، سررسید خشتی، سررسید رحلی و سررسید جیبی تقسیم می شود. دسته بندی دیگری از سررسیدها، تقسیم بندی سالنامه ها به تعداد فرم و تعداد صفحه سررسید می باشدو این دسته بندی شامل سررسید 12 فرمی یا همان سررسید دو روزه، سررسید 19 و 20 فرمی یا سررسید یک روزه جمعه مشترک، سالنامه 23 فرمی که مختص سالنامه های جمعه جدا است و سررسید 27 فرمی یا همان سررسید پزشکی خشتی می شود.

گروه بندی دیگری از سررسید 1403 نیز هست که شاید از اهمیت ویژه ای هم برخوردار باشد، تقسیم بندی سررسید 1403 بر مبنای جلد استفاده شده برای سالنامه می باشد: سررسید با جلد چرم، سررسید با جلد سلفونی، سررسید با جلد گالینگور از این موارد هستند. طیف وسیعی از سالنامه ها که در بازار موجود می باشد سالنامه ای است که با جلد سلفون است. نوع دیگری از سالنامه ها، سررسید با جلد چرم و یا سررسید با جلد ترمو می باشد. البته یک درصد کمتر از سررسید با جلد گالینگور هم تولید می شود که به دلیل قیمت پایین تر از جلد چرم و ترمو طرفداران خاص خود را دارند.

کیفیت سررسید

کیفیت سررسید سلفونی

بنابر عادت مرسوم در سالیان متمادی ما در بین اکثریت جامعه این طور شایع شده که سررسید سلفونی به نسبت جلدهای چرم و ترمو بی کیفیت می باشد و اگر شخصی به دنبال سررسید باکیفیت باشد باید سالنامه سلفونی را از گزینه های پیش روی خود کنار بگذارد. در حقیقت کیفیت سررسید 1403 ارتباط زیادی به جلد سلفون یا چرمی بودن ندارد و کیفیت مطلوب سالنامه به مواردی از قبیل صحافی خوب و استفاده از مواد اولیۀ باکیفیت در تولید سررسید می تواند ارتباط بسیاری داشته باشد.

مجموعه پیک فدک برای تولید سالنامه سلفونی نکاتی را رعایت می کند که تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت سررسید دارد، از جمله این نکات می توان به این اشاره کرد که در این مجموعه در تولید جلد برای جلد سلفونی به هیچ وجه از سلفون حرارتی استفاده نمی کند. چرا که سلفون حرارتی بسیار خشک و شکننده می باشد و سررسید تولید شده با این سلفون خیلی زود مسهتلک می شود. متاسفانه برخی از تولید کنندگان در تولید سررسید 1403 بیشتر به مانور قیمت می پردازند، و گاها از عرضه سالنامه های باکیفیت پایین برای کسب سود بیشتر بهره می برند. البته خریداران محترم باید با افزایش آگاهی خود سالنامه های با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه تهیه کنند.

بهترین زمان برای خرید سالنامه 1403

صاحبان مشاغل و کسب و کارها باید توجه داشته باشند که بهترین زمان برای سفارش سالنامه و خرید سررسید دو ماه قبل از اسفند می باشد، چرا که در ماه اسفند به علت ترافیک شدید در چاپ و صحافی سالنامه اصولا کیفیت سررسید نسبت به سالنامۀ تولید شده در ماه های قبل کمتر، و همچنین احتمال تاخیر در تولید و تحویل سررسید بسیار می باشد. اما بالعکس اگر در ماه های دی و بهمن به دنبال سفارش سررسید باکیفیت خوب و بدون تاخیر و دیرکرد باشند، مطمئن باشند که به احتمال قوی تصمیم درستی گرفته اند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که چون تولید سررسید 1403 قبل از عید بیشتر از حد تقاضا می باشد، به همین علت قیمت سررسید های عرضه شده بعد از سال تحویل با تخفیف بیشتر خواهد بود و آن دسته از مشتریان که به دنبال سررسید 1403 با قیمت پایین هستند بهتر است که تا پایان سال صبر نمایند. البته این مسئله کاملا احتمالی هست به دلیل اینکه گاهی هم شرایط طبق انتظار پیش نمی رود، و سررسیدها و سالنامه ها بعد از سال تحویل کمیاب می شود و در این صورت برای خرید سالنامه جدید برخلاف روزهای پایانی سال باید مبلغ بیشتری پرداخت شود تا بتوان یک سررسید 1403 با همان کیفیت سررسیدهای اسفند ماه سال گذشته تهیه کرد.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما