• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

چاپ و طراحی سررسید1403 تبلیغاتی

یکشنبه, 12 تیر 1401

چاپ و طراحی سررسید1403 تبلیغاتی

امروزه با توجه به دغدغه ها و مشغله های ذهنی فراوانی که وجود دارد، بهتر است برای فراموش نکردن کارها و وظایف روزانه، یک سررسید متناسب با میزان برنامه ریزی ها و یادداشت های شخصی برگزیده شود. سررسیدها علاوه بر استفاده شخصی برای مسائل دیگر از قبیل تبلیغات و سرمایه گذاری نیز قابل استفاده است. اگر طالب استفاده از سالنامه در زمینه تبلیغات هستید باید به نکات و موارد مهمی از جمله طراحی و چاپ سررسید توجه نمائید. سررسیدها چون به لحاظ جنس و اندازه بسیار تنوع دارند از اینرو باید دقت لازم در تهیه آن داشته باشید. در ادامه به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد که به انتخاب و سفارش یک هدیه تبلیغاتی کاربردی و مقرون به صرفه کمک می کند.

طراحی سررسید

یکی از موضوعات مهمی که باعث می شود مخاطب توجه بیشتری به سررسید در دست خود داشته باشد طراحی شکل ظاهری سالنامه، جلد و طراحی صفحات داخلی سررسید می باشد. در برخی موارد طراحی صفحات داخلی و چیدمان ایام هفته و مناسبت ها به قدری بی نظم و غیر منسجم است که مخاطب بعد از هدیه گرفتن سررسید رغبت به استفاده از آن نخواهد داشت. طراحی صفحات داخلی سالنامه باید متناسب با نیاز ها و علایق مخاطب و مشتریان باشد. برخی سررسید ها به صورت یک روزه، پنجشنبه و جمعه مشترک در یک صفحه طراحی و چاپ می شوند، برخی دو روز در یک صفحه، یک روزه جمعه جدا و یک هفته در صفحه (سررسید دستیار) انجام می شود. بعد از چیدمان روزهای سال در صفحات سررسید، طراحی قالب صفحات داخلی باید به گونه منسجم و شکیل باشد که نوشته ها و اشکال و المان های داخل صفحه فضای نوشتاری را بیش از اندازه اشغال نکند. به جز صفحات داخلی انتخاب یک طرح مناسب برای بدرقه سررسید هم به زیبایی آن کمک خواهد کرد.

درصورتی که سررسید جلد سلفونی باشد، در موسسات چاپ هدایای تبلیغاتی تعدادی سررسید سلفونی با طرح های عمومی و همچنین طرح اختصاصی ارائه می شود. جلد های اختصاصی معمولا با توجه به تاریخچه و عملکرد شرکت ها و با ارائه ی توضیحات و تصاویر محصولات آنها طراحی می شوند. روی جلد اختصاصی بهتر است از لوگوی شرکت استفاده شود تا در نگاه اول توجه مخاطب را جلب کند.

مجموعه ی پیک فدک دارای یک تیم طراحی حرفه ای و قدرتمند می باشد که این امر مهم را به نحو احسن با طراحی های بسیار زیبا و خلاقانه انجام می دهند. 

چاپ سررسید

بیشتر بخوانید: طراحی سررسید تبلیغاتی 1402 جذاب

در مرحله ی چاپ سررسید و سالنامه باید به یکسری نکات توجه نمود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

چاپ روی جلد

سررسیدها با جلد های متنوعی از قبیل سلفون، چرم ایرانی، چرم خارجی( ترمو) ، چرم مصنوعی، گالینگور، فوم، اشبالت و ...تولید می شوند. برای چاپ روی این جلدها باید اطلاعات کافی و لازم را داشت. در سررسیدهای با جلد سلفونی روی تمام جلد می توان طرح عمومی و یا طرح اختصاصی و دلخواه مشتری را چاپ نمود. در سررسیدهای چرم ایرانی چون قابلیت چاپ داغی ندارد به این دلیل که هنگام داغکوب چرم سوخته می شود، باید از روش های دیگری برای چاپ روی سررسید استفاده کرد. می توان روی جلد چرمی سررسید با درج یک پلاک و حک لیزر روی آن تبلیغات چاپ کرد.

از روش های دیگر چاپ سیلک می باشد که در این صورت فضای بیشتری برای چاپ تبلیغات خواهیم داشت اگر جلد سررسید از جنس چرم خارجی و ترمو باشد، این جلد قابلیت چاپ داغی، طلاکوب، سیلک و همچنین امکان درج پلاک روی جلد را دارد. سررسید با جلد گالینگور هم قابلیت چاپ سیلک و طلاکوب دارد ولی قابلیت چاپ داغی ندارد. سایر جلدها نیز به همین ترتیب روش های مختلفی را برای چاپ تبلیغات شامل می شوند که باید هنگام سفارش سالنامه بر این مسئله توجه نمود، از ابن رو که هرکدام از این  جلدها و روش های چاپ روی آنها هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت و زیبایی تفاوت هایی دارند. گاهی یک پلاک با حک اطلاعات و تبلیغات و درج پلاک روی سررسید زیبایی بسیاری را به همراه می آورد و شاید سررسید را در رده سالنامه های لوکس بیاورد. به همین خاطر است که باید هنگام سفارش سررسید دقت لازم را داشته باشید.

 

چاپ روی بدرقه

برای بدرقه سررسیدها هم می توان از کاغذ سفید یا بافت دار استفاده کرد و یا به درخواست مشتری طرح دلخواهی را طبق سلیقه مخاطب چاپ نمود. چون بعد از جلد، بدرقه جزء اولین مواردی از سررسید هست که جلب توجه می کند بنابراین می توان با چاپ متن و طرح قابل قبول روی قسمت بدرقه و یا انتخاب کاغذ بافت دار زیبا، گیرایی کار را بالا برد.

 

چاپ صفحات گلاسه (لت)

در سررسیدها بعد از بدرقه می توان تعدادی صفحات اضافی به صورت تحریر یا گلاسه در ابتدا یا انتهای سررسید چاپ کرد و همراه صفحات داخلی صحافی کرد. در این صفحات در سررسیدهایی که به صورت عمومی چاپ می شوند برای جذابیت سررسید، اشعار بزرگان شعر و ادب پارسی، سخنان زیبا و تاثیر گذار، مطالب علمی، فرهنگی، دینی و یا شاید ورزشی با طراحی گرافیکی و خلاق آورده می شود. همچنین در این صفحات لت در سررسید اختصاصی می توان اطلاعات و عملکردهای یک شرکت را همراه با تصاویر مکان ها و دستگاه های شرکت شرح داد و یا محصولات آن شرکت را با توضیحات به تصویر کشید، همچنین می توان مشخصات پرسنل را برای شرح رزومه شرکت داخل این صفحات سالنامه درج کرد. اگر طراحی و کیفیت چاپ لت های سررسید به نحو احسن انجام داده شود، جذابیت، گیرایی و تاثیرگذاری آن سررسید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی دو چندان خواهد شد. گاهی برخی تولید کنندگان بزرگ برای درج همه ی محصولات خود با قیمت و مشخصات در سرسید به علت زیاد بودن صفحات، چون سبب می شود تولید کننده متحمل هزینه ی بالایی شود می توان برای صرفه جویی در هزینه های چاپ این صفحات لت سالنامه از کاغذ تحریر با چاپ تک رنگ یا دورنگ استفاده کرد.

چاپ سررسید

چاپ صفحات داخلی

صفحات داخلی سالنامه ها معمولا روزشمار و ایام هفته به صورت های مختلفی چاپ می شوند:

  • یک روزه جمعه مشترک
  • یک روزه جمعه جدا
  • دو روزه
  • یک هفته در یک صفحه

هریک از این ترتیب بندی های روزهای هفته در صفحات سررسید مشتریان خاص خود را دارد. برای مثال چون برخی مشاغل روز های جمعه نیز در محل کار حضور دارند و مشغول به کار هستند، نیاز به سررسید هایی دارند که جمعه یک صفحه مجزا و مختص به خود داشته باشد و یا بعضی افراد مثل مهندسین احتیاج به سررسیدی دارند که برگه های یادداشت بیشتری نسبت به صفحات روزشمار داشته باشد، در این موارد سررسید یک هفته دریک صفحه به کار می آید.

این صفحات داخلی سررسید اغلب به صورت دورنگ یا تک رنگ چاپ می شوند، در سررسیدهای اختصاصی بنا به درخواست مشتری چهاررنگ هم می تواند چاپ شود، به جز روزشمار امکان درج لوگو و برند شرکت در صفحات وجود دارد که این امر در حوزه ی تبلیغات بسیار موثر است.

در مجموعه ی پیک فدک، سعی شده است همه ی مسائل چاپ و طراحی با پرسنلی متخصص و مجرب و توسط دستگاه های به روز و حرفه ای با نظارت کارشناسان متبهر به بهترین نحو انجام شود.  

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما