• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چهارشنبه, 20 اردیبهشت 1402

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است ابتدا مختصری در مورد روکش ها و جلدهای سالنامه و سررسید صحبت کنیم. دو جزء اصلی یک سررسید مغزی و جلد آن سررسید 1403 است. 

جلد سررسید اولین قسمت از سررسید است که نظر مخاطبان را به خود جلب می کند و یکی از اصلی ترین دلایل خرید سررسید زیبایی جلد آن است. در ساخت جلد سالنامه قسمت اصلی آن مقوای جلد است و روکش این مقوا یا همان جلد سررسید کاملا سلیقه ای است و بسته به نظر مشتری و میزان هزینه مدنظر آن قابل تغییر است. برخی از این روکش ها نیز عبارتند از: روکش چرم، روکش گالینگور، روکش سلفونی، روکش پارچه ای و... که در این مقاله قصد توضیح انواع روکش های چرم را داریم.

همه چیز درباره سررسید چرم

کلی ترین دسته بندی روکش های سررسید بر اساس چاپ روی سررسید و سالنامه انجام می شود، بنابراین انواع سررسید چرم به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند:

  • سررسید چرم که قابلیت چاپ داغی دارد: به این نوع چرم اصطلاحا چرم ترمو می گویند. متریال جلد چر ترمو با قابلیت داغی به نوعی است که حرارت می تواند به آن شکل و فرم ایده آلی بدهد. با میزان حرارت، فشار مناسب و کلیشه (قطعه ای از جنس سرب که به آن کلیشه می گویند) تبلیغات برند سفارش دهنده را به راحتی روی سررسید حک کرد. برخی از همکاران برای فروش تقویم و سفارش سررسید خود اصطلاح چرم ترکیه ای یا چرم وارداتی را بر روی این نوع جلد چرم می گذارند که کاملا اشتباه است؛ چرا که بسیاری از جلد های وارداتی قابلیت چاپ داغی ندارند و با روش های دیگر تبلیغات مشتری را می توان روی آن انجام داد.

سررسید چرم 1402

  • سررسید چرم با قابلیت حک لیزر: استفاده از چاپ لیزر در سررسید نیازمند دستگاه لیزر است که با اشعه و حرارت بالا جلد سررسید را می سوزاند و می توان ظریف ترین طرح ها را (بسته به کیفیت جلد سررسید) چاپ کند. در این نوع جلد ها بسته به آستر داخلی پارچه چرم رنگ، طرح و حک روی آن متفاوت خواهد بود و این در حالی است که در سررسید های ترمو با سوزاندن جلد سررسید، طرح چاپ شده رنگ تیره تری از جلد سررسید است. در لیزر پارچه چرم، جلد می تواند سبز باشد اما لیزر آن سفید، زرد یا هر رنگ دیگری بشود تا نمای زیبایی روی سررسید 1403 داشته باشد. پارچه های چرم عموما از 3 لایه اصلی تولید می شود. لایه ابتدایی که آستر پارچه چرم بوده و باید به گونه ای انتخاب شود که چسبندگی آن بر روی مقوا قابل قبول باشد و استحکام جلد را حفظ کند. لایه بعد بر روی آستر است که در رنگ های متفاوت است و بعد از حک لیزر این رنگ بر روی سررسید نمایان می شود. و اما لایه سوم که رنگ پارچه است ممکن است عاج یا باقت داشته باشد. البته سررسید هایی که قابلیت چاپ مستقیم روی جلد را دارند عاج ها یا بافت های پارچه سطحی بوده تا بتواند چاپ خوبی را ارائه دهند. البته این موضوع به انواع صحافی سررسیدها نیز بستگی دارد که در مقاله ای مجزا به بیان آن پرداختیم.

 

  • پارچه های چرم عاج دار بدون قابلیت چاپ: عاج های برچسته یکی از انواع پرطفدار چرم هستند که حس لوکس بودن یک سررسید چرمی را به راحتی انتقال می دهند. و چون از باقت های طبیعی ایده گرفته است می تواند جذابیت بیشتری به مصرف کنندگان انتقال دهد. در کنار تمام زیبایی ها این سررسید به دلیل نداشتن قابلیت چاپ مستقیم بر روی پارچه است که با استفاده از یک پلاک فلزی می توان آن را حل کرد.
  • سررسید چرم با قابلیت آفست: برخی از پارگه های چرن سررسید بدون رنگ هستند می توان طرح مورد نظر را بخ صورت چهار رنگ بر روی ان چاپ نمود اما کیفیت چاپ بالایی ندارد و در میان سررسید های چرم توانست جایگاه خاصی به خود اختصاص دهد. در مقاله سررسید سلفونی یا چرم نیز مفصلا به این مبحث و مقایسه این دو سررسید پرداخته ایم که مطالعه آن را توصیه می کنیم.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما