• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

انواع سررسید بر اساس نوع کاغذ | سررسید 1403

چهارشنبه, 21 مهر 1400

انواع سررسید بر اساس نوع کاغذ | سررسید 1403

احتمالا تا حالا فقط سررسید با کاغذ سفید دیده باشید زیرا کاغذهای سفید رایج ترین کاربرد را در ساخت سررسید دارند. بر اساس کاغذ مصرفی در تولید و چاپ سررسید سال 1403 طبیعتا قیمت آن سررسید اختصاصی متغیر خواهد بود. زیرا برخی از کاغذها مانند کاغذ کرم جزو دسته نفیس ها بوده و گرانتر و شیک تر هستند.

هر چقدر هم که کاربرد کاغذ کرمی و بالک در تولید و چاپ سررسید 1403 کم باشد ولی باز هم طرفداران خاص خود را دارد که آن را به کاغذ سفید ترجیح می دهند. در ادامه به بررسی انواع کاغذهای مصرفی در سررسید سفارشی پیک فدک می پردازیم.

انواع مختلف سررسید بر اساس نوع کاغذ

  • کاغذ تحریر: یکی از معمول ترین و رایج ترین کاغذهای در تولید سررسید است که عموما 70 گرم نیز هستند. کاغذهای تحریر اکثرا سفید رنگ هستند و بر روی آن ها روزهای و طرخ های صفحات داخلی چاپ می شود. 

  • کاغذ کرم: کاغذ کرم نیز مانند کاغذ تحریر سفید اصولا 70 گرم هستند، تنها با این تفاوت که کرم رنگ هستند. این کاغذ ها به کاغذ قرآنی معروف بوده و از جمله کاغذهای نفیس در تولید سررسید محسوب می شوند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. به جهت اینکه کاغذ کرمی نور را کمتر منعکس می کند می تواند برای مطالعه بهتر باشد و چشم را خسته نکند.

  • کاغذ بالکی: این کاغذ به رنگ کرمی هست، دارای گواهینامه بین المللی FSC می باشد و در حفظ محیط زیست نقش مهمی رو ایفا می کند. کاغذ بالکی اکثرا برای کتاب های قطور استفاده می شود، در مجموعه پیک فدک نیز برای برخی سررسید ها استفاده می شود، چون ضخامت و وزن کمتری نسبت به کاغذ تحریر اندونزی دارد.

کاغذ انواع سررسید

نقش کاغذ در سررسید لاکچری

همانطور که گفتیم بعضی از کاغذ هایی که کمتر در میان مردم شناخته شده هستند، به کاغذهای لاکچری معروف هستند. کاغذ کرم یکی از کاغذهایی است که به دلیل جلوه زیبا و محدود بودن آن قیمت بالایی نیز دارد. به همین جهت کاغذ کرم تنها در سررسید های لاکچری و نفیس استفاده می شود. برای مثال در سررسید های ترمو یا سررسید های سه لت مگنتی می توان طبق نظر مشتری از کاغذ کرم استفاده کرد.

کاغذهای کرمی از لحاظ وزنی و کیفیت با کاغذ تحریر تفاوتی ندارند. اما کاغذ بالک در رده دوم کیفیت قرار دارد و امروزه عموما کاغذ بالک در کتاب های ارزان قیمت و پرحجم استفاده می شود.

بر طبق سیاست های مجموعه بزرگ پیک فدک تولیدات سررسید 1403 ما تنها با کاغذ تحریر سفید انجام می شوند که دلایلی نیز برای این امر داریم. اول اینکه کاغذ های کرمی قیمت بالایی دارند و استفاده از این کاغذ در سررسید های عمومی مقرون به صرفه نیست. یعنی اگر به 90 درصد مشتریان بگوییم که تفاوت قیمت کاغذ سفید و کرم فلان مقدار است، شاید همگی سفید را ترجیح دهند. 

درست است که کاغذ کرمی بسیار شکیل است و از خستگی چشم نیز پیشگیری می کند، اما سررسید که کتاب نیست. یعنی شما مدام در حال خواندن یک سررسید نخواهید بود. بنابراین از هر جهتی که در نظر بگیریم کاغذ تحریر سفید 70 گرم برای چاپ سررسید و سالنامه 1403 کاملا مناسب است.

اما یک پیشنهادی برای شما داریم و آن این است که می توانید از کاغذ کرم در سررسید های نفیس و ارزنده برای هدیه دادن به مشتریان ویژه و VIP خود استفاده کنید. 

تولید سررسید

کاغذ گلاسه در تولید سررسید

در مقاله نکات انتخاب لت گلاسه سررسید به بحث کاغذ گلاسه یا همان لت تبلیغاتی به تفصیل پرداختیم. اما اگر بخواهیم به صورت کوتاه به آن اشاره کنیم باید بگوییم که گلاسه یا لت، کاغذ هایی هستند که امکان چاپ 4 رنگ را دارند و عموما برای انجام تبلیغات و معرفی اعضای یک شرکت از آن استفاده می شود.

کاغذ های گلاسه در سررسید اختصاصی وزیری می توانند 4، 8 و 16 صفحه باشند. برای مثال این 8 صفحه یا 4 برگ لت می توانند در ابتدا یا پایان سررسید قرار گیرند. حتی می توان 2 برگ را در شروع سررسید (بعد از بدرقه) و دو رگ دیگر را در انتهای سررسید قرار داد.

در پایان این مقاله لازم بذکر دانستیم که بگوییم ما مجموعه بزرگ پیک فدک از ابتدای ثبت سفارش تا انتهای خدمات چاپ و تحویل آن به شما همراهتان بوده و پاسخگوی پرسش هایتان خواهیم بود.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما