• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

چاپ طلاکوب بر هدایای تبلیغاتی

سه شنبه, 04 آبان 1400

چاپ طلاکوب بر هدایای تبلیغاتی

بعضا در بازار و در دست مصرف کنندگان سررسید هایی را می بینید که از جلوه های بصری خالاقانه ای استفاده کرده اند. قضیه از این قرار است که شما روی انواع مختلف جلد سررسید می توانید از چاپ طلاکوب و نقره کوب استفاده کنید. چاپ طلاکوب نوعی چاپ کوبشی است که مشابه چاپ داغی نیاز به ساخت کلیشه دارد. در مقالات قبل به تفصیل به چاپ روی جلد سررسید و مدل های مختلف آن پرداختیم که می توانید مطالعه کنید. اما در این مقاله تنها در مورد چاپ طلاکوب و روش های آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

تعریف چاپ طلاکوب

چاپ تامپو، چاپ سیلک و چاپ طلاکوب هر سه از زیر شاخه های چاپ صنعتی هستند. از این روش های چاپ در کارخانه ها و برای تزئین محصولات به ویژه هدایای تبلیغاتی مانند سررسید و سالنامه استفاده می شود. استفاده از این روش چاپ روی جلد سررسید ها محدودیت ندارد و هم روی سررسید سلفونی، سررسید چرم و سررسید ترمو قابل انجام است.

به عبارتی باید گفت که چاپ طلاکوب همان چاپ داغی است که به همان روش لترپرس انجام می شود. اما آیا می دانید چاپ لترپرس چیست و چگونه انجام می شود؟ لترپرس یکی از روش های چاپ بصورت برجسته است که در آن اشکال و تصاویر مد نظر به مرکب برخورد کرده و سپس با سطحی برجسته از روی آن بر روی سالنامه منتقل شده و چاپ می شود. چاپ طلاکوب کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارد و زیبایی و جلوه بصری کار شما را دو چندان می کند.

سررسید با طلاکوب

چاپ طلاکوب یک روش چاپ با مهر است که در آن رنگ ورق طلا به کمک دمای نسبتا بالا روی یک سطح منتقل می شود. در قرن نوزدهم با توجه به جدید بودن و زیبایی این روش چاپ سررسید بسیار محبوب بود و در همان سال ها بود که رنگ های دیگری نیز برای چاپ طلاکوب تولید شد. رنگ های دیگری نیز مانند نقره، مشکی، قرمز و... نیز بصورت ورق طلا تولید شده و در این روش چاپ مورد استفاده قرار گرفتند. چرا که در بعضی موارد که باید رنگ ها متضاد باشند تا نمود بیشتری داشته باشند، باید از رنگ هایی جز طلاکوب نیز استفاده کرد.

امروزه بسیاری از تولید کنندگان و شرکت ها از چاپ طلاکوب در جلوه بخشیدن به محصولات خود استفاده می کنند. در صنعت تولید هدایای تبلیغاتی نیز می توان از چاپ طلاکوب روی سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، تقویم دیواری، کاتالوگ و انواع بروشور، کارت ویزیت و حتی ست اداری و... استفاده کرد.

مزایای چاپ طلاکوب روی سررسید

مهمترین مزیتی که می توان برای این روش چاپ مطرح کرد، اثر زیبایی بخشی آن است. و بهتر اینکه شما برای چاپ طلاکوب هزینه کمتری نسبت به چاپ داغی پرداخت می کنید. البته بسیاری از افراد و مشتریان همواره چاپ طلاکوب را به سایر روش های چاپ سررسید تبلیغاتی ترجیح می دهند زیرا این روش چاپ از دور نیز جلوه زیبایی داشته و نمایان خواهد بود. 

هزینه چاپ طلاکوب روی سررسید بصورت هر ضرب چاپ محاسبه می شود. یعنی اگر شما 500 سررسید داشته باشید، و روی هر کدام یک طرح لوگوی طلاکوب بخواهید باید هزینه پایه چاپ طلاکوب سررسید را در تیراژ 500 عدد ضرب نمایید. اما یک نکته ای وجود دارد که بالاتر کمی به آن اشاره کردیم و آن ساخت کلیشه در این روش چاپ بود. یعنی شما برای چاپ ابتدا باید طرح یا لوگوی خود را مشخص کنید و سپس فایل مدنظر را بصورت با کیفیت و با فرمت eps برای واحد طراحی ارسال کنید. طرح شما از نظر فنی مورد بررسی قرار می گیرد و برای ساخت کلیشه ارسال می شود.

پس از ساخته شدن کلیشه اختصاصی شما می توانید از آن روی جلد سررسید و سالنامه و پایه تقویم رومیزی و... استفاده کنید. حتی می توانید این کلیشه را نزد خود نگه داشته و در صورت تمایل سال های بعد نیز از آن استفاده کنید. اما اگر نمی دانید کلیشه چیست باید بگوییم کلیشه یک الگوی فلزی است که طبق طرح شما ساخته می شود. مثلا ممکن است شما بخواهید سال 1403 را به همراه لوگوی خود بصورت طلاکوب روی جلد سررسید داشته باشید. بنابراین ابتدا طرح را طبق میل خود طراحی می کنید ولی دقت کنید که از خطوط و نقوش باریک و نازک استفاده نکنید که جلوه خوبی نخواهند داشت. پس از ساخته شدن کلیشه به وسیله دستگاه های مخصوص طرح شما بصورت طلاکوب، نقره کوب و یا چاپ داغی روی جلد سررسید 1403 اعمال می شود. 

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما