• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

گالینگور چیست و کاربرد آن در تولید سررسید

شنبه, 26 فروردین 1402

در مقالات پیشین به انواع جلد سررسید 1403 پرداختیم و حتی روش های درج پلاک روی آن ها را به تفصیل بیان کردیم. نوع دیگری از جلد سررسید که کمتر شناخته شده، گالینگور است. در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید گالینگور و کاربرد های آن در صنایع چاپ و هدایای تبلیغاتی بپردازیم. جلد گالینگور که به آن ججلد سخت نیز می گویند از نوعی پوشش محافظ و مستحکم ساخته شده است. این روکش مقاوم می تواند کاغذ، چرم، مقوا، پارچه و... باشد.

به همین دلیل است که در همان نگاه اول هم میتوان تفاوت میان جلد گالینگور و سلفونی را متوجه شد. ضمن اینکه جلد گالینگور عموما دارای نقوش و پترن هایی هست که روی آن بصورت تکرار شونده و بافت دار آمده است. از گالینگور بیشتر در تولید کتاب های خاص و نفیس استفاده می شود. لازم به ذکر است که در تولید گالینگور از تگنولوژی ضد گرد و خاک نیز استفاده می شود. از جلد گالینگور در تولید انواع سررسید نیز استفاده می شود که اتفاقا بسیار نیز پرطرفدار است.

سررسید گالینگور عموما از سررسید چرم ارزان تر بوده و بصرفه تر است. با توجه به پوشش محافظتی مقاوم گالینگور، در هنگام باز و بسته کردن جلد کش نیامده و به آن آسیب نخواهد رسید. از مزایای جلد گالینگور تنوع بسیار آن ها در رنگبندی و بافت است. و همانطور که گفتیم قیمت سررسید ارزان و مناسبی نیز در مقایسه با مدل های چرم دارد. البته سررسید های گالینگور با روکش چرم قیمت بالاتری نسبت به گالینگورهای کاغذی دارند. در تولید گالینگور از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده می شود که طول عمر سررسید بالا برود.

ضمن اینکه گالینگور به هیچ عنوان پوسته پوسته نشده و به مرور زمان دچار شل شدن و باد کردن نمی شود. به همین دلیل است که ناشران به سمت روکش های گالینگور آمده و طول عمر سالنامه های خود را افزایش دادند.

سررسید گالینگور

درج لوگو روی گالینگور

در مقاله چاپ روی جلد سررسید به روش های درج لوگو و برند شرکت سفارش دهنده روی جلد سررسید پرداختیم. و گفتیم که متناسب با نوع جلد سررسید، روش های مختلفی برای درج لوگو روی آن وجود دارد. بدین ترتیب که روی جلد سررسید چرم خارجی (ترمو) می توانید چاپ داغی داشته باشید. یا برای مثال در انواع خاصی از چرم مصنوعی می توانید از لیزر جلد برای حک یک لوگو روی جلد استفاده کنید. اما در مورد گالینگور دو راه برای درج لوگو مطرح می شود.

بهترین راه استفاده از چاپ طلاکوب است. زیرا طلاکوب روی جلد بافت دار گالینگور به زیبایی خود را نشان داده و از مقاومت و جلوه خاصی برخوردار خواهد بود. البته بعضی از همکاران نیز هستند که روی سررسید اختصاصی های گالینگور پلاک فلزی نصب می کنند، تا مشتری امکان حک لیزری پلاک را نیز داشته باشد. اما این روش مورد تایید ما نیست و اصولا آن را انجام نمی دهیم. زیرا جلد گالینگور کمی لیز و لغزنده است و نصب پلاک فلزی روی آن ممکن است از کیفیت و ایستایی لازم برخوردار نباشد.

همانطور که مشخص است در سررسید های گالینگور مانند سررسید سلفونی نمی توانید طرح جلد اختصاصی خود را داشته باشید و فقط می توانید از چاپ طلاکوب روی آن استفاده کنید. اما خوشبختانه رنگبندی متنوع سررسیدهای گالینگور توانسته همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. در کاتالوگ 1402 پیک فدک 4 نمونه از سررسید های گالینگور با طرح ها و رنگ بندی های متفاوت می بینید.

اما در این بین سررسید سه بعدی آیما است که با دیگر گالینگور ها متفاوت بوده و بیشتر به چرم شباهت دارد. این سررسید بصورت مکعب های سه بعدی و لیزر شده است که در سه رنگبندی زیبای سرمه ای، طلایی و برنزی تولید شده است. برای مشاهده این سررسید و کاتالوگ 1403 مجموعه پیک فدک به صفحه اصلی مراجعه کرده و روی دکمه قرمز رنگ کاتالوگ کلیک کنید. برای دریافت راهنمایی های بیشتر و اطلاع از قیمت سررسید ها و خدمات با ما تماس بگیرید.

ارتباط سریع با ما