• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

سررسید دستیاری متفاوت | سررسید 1403

دوشنبه, 15 فروردین 1401

سررسید دستیاری متفاوت | سررسید 1403

برخی از مخاطبان، شروع هر سال را با به دست آوردن یک سالنامه مرغوب و با کیفیت مربوط به آن سال به رسمیت می شناسند. به این علت که چون سررسید برای خیلی از افراد نقش یک دستیار شخصی را دارد، بنابراین برای استارت کار در سال جدید به یک دستیار شیک و کاربلد احتیاج هست. در حقیقت، قطع سررسید، نوع جلد و همه ی مشخصات دیگر یک سالنامه، شخصیت یک سررسید را می سازد.

اگر مخاطبین شما هم از آن دسته افرادی هستند که به سررسید خود اهمیت می دهند و یا می خواهند آن را به کسی هدیه دهند، پیشنهاد می کنیم قبل از سفارش سالنامه این مقاله را مطالعه کنید.

تقسیم بندی سررسیدها

سررسیدها براساس قطع، جنس جلد، طراحی صفحات داخلی، انواع صحافی سررسید و کاربرد سررسید دسته بندی می شوند. در ادامه به توضیح کوتاهی از موارد ذکر شده می پردازیم.

قطع سررسید (اندازه سالنامه)

سررسید وزیری: این سررسید در ابعاد 17.5 در 24.5 سانتی متر تولید می شود و به علت داشتن اندازه و فضای نوشتاری بیشتر، طرفداران بیشتری نیز دارد (در حوزه های مختلف از قبیــل حوزه آموزش برای اساتید و دانشجویان، در حوزه خانه داری برای خانم های خانه دار جهت یادداشت کردن رویدادها یا مسائل اقتصادی، آشپزی و ... منزل، در شرکت ها برای ثبت و تنظیم امورات و قرار ملاقات های شرکت و ...) قطع وزیری، رایج ترین قطع سالنامه برای استفاده روزانه هست. البته قطع وزیری علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی از قبیل اندازه بزرگی که دارد هست، چون برای حمل روزانه حجم بزرگی و وزن زیادی دارد. می توان از این سالنامه روی میز کار و مطالعه استفاده کرد.

 

سررسید اروپایی رقعی: این نوع سررسید در ابعاد 14 در 22 سانتی متر هست و به علت وزن پایین و خوش دســتی که دارد، از سالنامه های محبوب مخاطبان هست. سالنامه قطع رقعی به خاطر ابعاد کوچکتری که دارد حمل راحت تری هم دارد.

 

سررسید اروپایی فانتزی: این قطع از سررسید کمی کوچکتر از سررسید اروپایی رقعــی (12.5 در 22) است و به همین خاطر محبــوبیت خاصی بین طرفــدارانش دارد، چون هم وزن و ابعاد کمتری دارد و هم سایز منحصربفردی هست.

سررسید اروپایی فانتزی

سررسید پالتویی و جیبی: اندازه این سررسید در ابعاد 8.5 در 16 و 5 در 10 سانتی متر می باشد. این قطع از سررسید برای مواقعی مناسب است که می خواهید همیشه سالنامه ای را به همــراه داشته باشید تا در هر مکانی موارد لازم را یادداشت برداری کنید. سررسید پالتویی و همچنیــن جیبی به دلیل سایز بسیار کوچکش نسبت به سایر سالنامه ها قیمت پایینتری نزد مخاطبان دارد.

 

سررسید خشتی: نوعی سررسید که قالب مربعی دارد و در اندازه ی 23 در 24 سانتی متر تولید می شود، سالنامه خشتی هست. شکل مربعی آن مورد پسند همه ی مخاطبان نمی باشد به همین علت کمتر سررسیدها در این قطع چاپ می شوند.

 

سررسید رحلی: این نوع سررسید، ابعادش از سررسیدهای دیگر بزرگتر است و در اندازه 21 در 29.7 سانتی متر است. سررسید رحلی به علت ابعاد بزرگ و قیمت بیشتری که دارند افراد کمتری از آن استفاده می کنند و اغلب مورد توجه مدیران است. البته باید این را هم خاطر نشان شد که در دست داشتن سررسید رحلی (مدیران) جلوه خاصی به ظاهر شما می دهد و شما فردی بزرگ و با اهداف والا به نظر خواهید رسید.

این ابعاد و اندازه های ذکر شده ممکن است در برخی موسسات چاپ با چند سانتی متر اختلاف چاپ و تولید شود، چون مطابق با اندازه ی کاغذهای چاپی طراحی، تنظیم و تولید می شود و ممکن است گاهی هنگام برش اندازه ها کمی تغییر پیدا کند.

 

جنس جلد سررسید

سررسیدها به لحاظ جنس جلد متفاوت هسـتند. جلدهای معمول که برای سررسیدها استفاده می شود عبارتند از سلفونی، چرم مصنوعی، چرم ایرانی، چرم خارجی (ترمو)، گالینگور، جیر و ... . جلد سررسید چرم نسبت به سایر جلدها زیبایی چشم نوازی دارد و همچنین لوکس تر و قیمتی تر هست. جلد گالینگـور قیمت پایینتری از جلد چرم دارد و طرح ها و بافت های جدیدی که امروزه روی این پارچه طراحی کرده اند، باعث شده محبوبیت بیشتری بین مخاطبان داشته باشد. جلد سلفونی برای مخاطبینی مناسب هست که می خواهند طرح و مطلب دلخواهشان روی جلد چاپ شده و همچنین در سفارشات بالا به علت قیمت پایین، مقرون به صرفه تر است.

جنس جلد سررسیدبیشتر بخوانید: در مورد سفارش سررسید چه نکاتی را باید بدانیم؟

انواع محتوای صفحات

محتویات داخلی سررسیدها به سه بخش زیر تقسیم می شوند:

مقدمه: در این بخش معمولا، دعای تحویل سال، تقویم سال در یک نگاه، تلفن های ضروری، فرم اطلاعات شخصی و ... چاپ می شود.

محتوای داخلی: شامل صفحات روزشمار، دارای مشخصات روز، مناسبت ها و خطوطی جهت یادداشت کردن، در برخی سالنامه ها هم از سخنان بزرگان علم و معرفت و یا ابیاتی از شعرای معروف آورده می شود.

قسمت پایانی: معمولا در صفحات پایانی سررسید دفترچه تلفن، اطلاعات مهندسی، صورتحساب، چندین صفحه برای یادداشت و ... چاپ می شود.

اکثر سررسیدها این سه بخش گفته شده را دارند اما در مطالب و محتوا متفاوت هستند. صفحات روزشمار ممکن است به چند صورت طراحی شوند:

  • یک روز در یک صفحه (یکروزه جمعه جدا)
  • یک روزه، پنجشنبه و جمعه مشترک در یک صفحه
  • دو روز در یک صفحه
  • یک هفته در یک صفحه

 

نوع صحافی

دوخت: در برخی سالنامه ها، برگه های داخلی به صورت فرم های 8 صفحه ای، 16 صفحه ای یا 32 صفحه ای چاپ شده و این فرم ها یه هم دوخته می شوند. این نوع صحافی، کیفیت بالایی دارد و برای استفاده در دراز مدت از سررسید مناسب است. نشر پیک فدک برای صحافی سررسیدهای خود از صحافی دوخت استفاده می کند و همین امر یکی از دلایل با کیفیت بودن سالنامه های این شرکت می باشد به طوری که دوام سررسید را بالا برده و موجب می شود بیش از یک سال نیز بتوان از سررسید استفاده نمود.

 

فنری: در این نوع صحافی، برگه های داخلی چاپ شده سالنامه، پانچ شده و فنری از میان آنها عبور داده می شود، معمولا از فنر دوبل استفاده می شود، چون سبب می شود برگه ها کنار همدیگر محکم قرار بگیرند. یکی از مزیت های صحافی فنری این است که برگه های سررسید را می توان به آسانی ورق زد.

 

کلاسوری: در این نوع صحافی مثل صحافی فنری برگه های سررسید پانچ شده در حلقه هایی به صورت کلاسور قرار می گیرند. علت محبوبیت این صحافی در بین برخی مخاطبان این است که برگه های این سالنامه را در طول سال می توان اضافه و یا جایگزین کرد.

 

انواع دیگر صحافی نیز مانند چسب گرم وجود دارد که چون مثل صحافی های دیگری که توضیح داده شد مقاومت بالایی ندارد، مورد توجه موسسات چاپ و مخاطبان نمی باشد.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما