• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

شنبه, 06 خرداد 1402

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و تبلیغات برند خود به سراغ هدایای تبلیغاتی آمده اید و سفارش سررسید چرم خود را ثبت کرده اید. بسته به نوع چرم سررسیدی که شما سفارش داده اید روش های انجام تبلیغات روی آن متفاوت است. برای مثال در سررسید ترمو از روش چاپ داغی برای تبلیغات روی جلد استفاده می شود. اما در سررسید های چرم درجه دو و مصنوعی باید از پلاک فلزی بهره گرفت.

تفاوتی ندارد که سررسید چرم مصنوعی شما اختصاصی باشد یا عمومی، بهرحال باید خودتان فایل حک پلاک لیزر را تبدیل و ارسال کنید. یکی از متداول ترین سوالات که برای انجام حک پلاک این است که چگونه یک فایل مناسب برای دستگاه لیزر تولید کنیم؛ بنابراین در این مقاله به آموزش فایل حک پلاک سررسید ها پرداخته ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سفارش سررسید چرم

نکات حک پلاک سررسید

در سفارشات سالنامه و سررسیدهای پلاک دار فایل های jpg، Tiff، PSD که اصطلاحا به آن ها فایل های بیت مپی یا پیکسلی می گویند، قابل استفاده نبوده و فقط فایل های برداری با فرمت cdr ،Ai ،EPS ،pdf که به صورت کامل اجرا شده باشد، قابل مصرف است. فایل های برداری بدون محدودیت در کیفیت هستند و به راحتی برای دستگاه های لیزر قابل استفاده است. در ادامه این مقاله نحوه تبدیل فایل عکس با پسوند jpg به فایل Eps را توضیح می دهیم.

قبل از شروع باید توجه داشته باشید که کیفیت فایل jpg بسیار بالا باشد تا هنگام تبدیل طرح آسیب نبیند. اگر فایل شما رنگی هست ابتدا فایل jpg را داخل برنامه فتوشاپ بازکرده رنگ آن را به سیاه و سفید تبدیل کرده و با تغییر لول های نوری رنگ آن را به 2 رنگ کامل سیاه و سفید و نه رنگ خاکستری تبدیل می کنیم.

فایل طراحی شده در فتوشاپ را به ایلوستریتور برده و برای تبدیل آن به وکتور ایلوستریتور، ابتدا عکس را انتخاب کرده و گزینه Image trace را می زنیم تا یک اجرای فرضی به شما نشان دهد، در این مرحله اگر کار مورد تایید شما بود Expand را زده و نمای نهایی را مشاهده خواهید کرد. سپس از منوی pathfinder مد unite را انتخاب می کنیم (تا لایه ها، شیپ ها و نوشتار ) با هم انجام شود.

پس برای خروجی نهایی گزینه  Export و پسوند Dxf را انتخاب کرده و کار را ذخیره می کنیم. توجه داشته باشید که اندازه فایل حک پلاک شما باید با توجه به اندازه سررسید1403 سفارشی شما مشخص شود. برای مثال اگر سفارش سررسید چرم وزیری داشته اید باید فایل حک را در ابعاد 4 در 2 سانتی متر طراحی کنید. اما چون پلاک فلزی سررسید رقعی کوچک تر است ابعاد فایل طراحی باید 2 در 3 سانتی متر باشد.

سفارش سررسید 1403

تفاوت سررسید های چرم

یکی از پر طرفدار ترین و شناخته شده ترین جلد های بکار رفته در سررسید و سالنامه جلد چرمی است. سررسید چرمی در دو مدل جلد نرم و سخت تولید می شود. عموما سررسید های چرمی با جلد سخت بیشتر تولید می شوند. ترتیب بندی سررسید های چرمی بر اساس محبوبیت و میزان فروش به این صورت است: سررسید چرم مصنوعی، سررسید چرم ترمو، سررسید چرم طبیعی. در این بین سررسید چرم طبیعی گران ترین و سررسید چرم مصنوعی ارزان ترین مدل های جلد سررسید چرمی هستند.

اما اگر بخواهیم تنوع بافت و رنگبندی را در نظر بگیریم، قطعا سررسید چرم مصنوعی برنده خواهد شد. بیشترین میزان رنگبندی و بافت جلد را می توان در سررسید های چرم مصنوعی دید که اتفاقا پرفروش ترین نیز هستند زیرا قیمت مناسبی نیز دارند. هر چند بطور کلی مناسب ترین و ارزان ترین جلد سررسید سفارشی، جلد سلفونی است. 

اما خب این بدان معنی نیست که سررسید های ترمو و چرم طبیعی جایگاهی ندارند. اتفاقا سررسید های چرم ترمو و طبیعی جزو محصولات و هدایای تبلیغاتی لاکچری مجموعه پیک فدک هستند. و یک قابلیت نیز وجود دارد که تنها مختص سررسید چرم طبیعی و ترمو می باشد، که چاپ داغی نام دارد. یعنی می توان با استفاده از کلیشه لوگوی برند مدنظر را با فشار رو حرارت روی جلد سررسید چرم طبیعی پیاده کرد. در این روش لوگو بصورت فرو رفته روی جلد چاپ شده و جلوه ای بی نظیر به سررسید لاکچری شما می دهد. در مقاله چاپ داغی روی جلد سررسید و سالنامه مفصلا به معرفی این روش چاپ در سررسید های چرم می پردازیم.

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما