• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

چهارشنبه, 10 خرداد 1402

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با یکی دیگر از سری مقاله های آموزشی تولید سررسید اختصاصی. می دانیم که همواره در قدم اول باید یک سررسید مناسب با نیازها و بودجه شرکت را انتخاب کرد؛ چرا که این مسئله می تواند بر روی جنس سررسید و سایز آن تاثیر گذار باشد. اگر جنس سررسید بصورت جلد سخت با روکش سلفون باشد، می توانید جلد سررسید را بصورت کاملا اختصاصی طراحی کنید. بنابراین شما یک مجموعۀ هدایای تبلیغاتی هماهنگ با هویت بصری و رنگ دلخواه سازمانی خود را خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم تا تمامی نکات در مورد طراحی جلد سررسید اختصاصی را توضیح دهیم.

مجموعه پیک فدک سررسید های وزیری و سررسید اروپایی رقعی را به صورت اختصاصی تولید می کند، که سررسید وزیری در دو نوع صحافی سررسید دوختی و سررسید فنری قابل ارائه می باشد.

طراحی جلد سررسید وزیری دوختی

قبل از شروع توضیحات طراحی سررسید لازم به ذکر است که تمامی الگو ها در سایزهای متفاوت در سایت موجود است. و مهم ترین نکته در یک سررسید با کیفیت یک طراحی ایده آل با حفظ نکات فنی در سایز و کد های رنگی در چاپخانه یا دستگاه های صحافی بتوانند کاریر ایده آل ارائه دهند. استفاده از کد های رنگی استاندارد، سایز بندی و تراز صحیح در طراحی می تواند نتیجه بهتری در چاپ داشته باشد. 

طراحی یک جلد باید به صورت گسترده باشد و نباید روی جلد، پشت جلد و یا عطف آن جدا باشد. قدم اول در طراحی جلد سررسید وزیری باز کردن یک صفحه جدید به اندازه 41 در 28 سانتی متر در فتوشاپ است. ضمنا مود رنگی آن باید cmyk باشد که در حین چاپ به مشکل نخورد. تنظیم سایز و گرید گذاری حاشیه های امن در طراحی جلد سالنامه نیز بسیار مهم است و نباید آن را فراموش کنید. (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید)

طراحی جلد سررسید

 

سایز و گرید گذاری در طراحی جلد سررسید

در تولید سررسید و خصوصا مرحله جلد سازی آن 2 سانت از اطراف جلد، جهت جلوگیری از لب به لب شدن نوشته ها و عکس های مهم بر روی جلد به داخل آن چسبانده می شوند. ضمن اینکه در 3 سانتی متر انتهایی جلد، نوشته یا عکس های مهم قرار داده نشود. در نتیجه برای طراحی جلد سالنامه وزیری باید از هر سمت 2 سانت حاشیه فضای امن در نظر گرفت. شما نیازی به مشخص کردن محدوده عطف سررسید ندارید و ضرورتی ندارد، اما باید وسط کار را مشخص کنید.

سایز عطف نیز در سررسید وزیری دوختی 3 سانتی‌متر است که از وسط سررسید انتخاب می‌شود. شما می‌توانید در وسط صفحه یک گرید قرار دهید. و 1/5 سانت به طرف گریدهای دیگر بگذارید. در واقع گرید های نهایی شما برای عطف در خطکش بر روی اعداد 19 و 22 قرار می‌گیرد.

حاشیه امن عطف برای نوشتن متن داخل آن 1 سانتی‌متر است و ترجیح ما بر این است که نوشته‌ای داخل عطف قرار نگیرد، تا در صحافی کار دقیق و تمیزتر انجام شود. فاصله نوشته‌ها از عطف نیز 1 سانتی‌متر است تا نوشته‌ها و عکس‌های مهم داخل قسمت ناخنی سالنامه کار قرار نگیرند. با توجه به گریدهای توضیح داده شده می‌توانید وسط‌چین بودن روی جلد و پشت جلد را تنظیم کنید، که خروجی کار شما در نهایت کیفیت صحافی باشد.

باید مجددا به نکاتی اشاره کنیم که فراموش نکنید، از جمله این که رزولیشن یا کیفیت تصاویری که می خواهید برای چاپ تولید کنید، باید 300 dpi باشد در غیر این صورت نتیجه چاپ دلچسب نخواهد بود. حال دیگر همه چیز مهیا است تا شما طراحی جلد سررسید را به دلخواه خود انجام دهید. 

چاپ جلد سررسید 1403

طراحی زمینه جلد سررسید

در بسیاری از مواقع که همکاران عزیز جلدهای طراحی شده سررسید تبلیغاتی را برای ما ارسال می‌کنند حاشیه اطراف سررسید را رنگ سفید قرار می‌دهند. باتوجه به اینکه اطراف جلد به داخل سررسید تا می چسبانده می‌شوند، طراحی خود را فقط در قسمت داخلی جلد سررسید قرار می‌دهند. اما این روش طراحی صحیح نیست و حتما رنگ یا طرح زمینه سررسید باید سرتاسر جلد طراحی شود. تا در صورتی که جلد به میزان 1 یا 2 میلی ‌متر جابجا شود، خط سفید روی سررسید قرار نگیرد. 

در قسمت عطف سررسید نیز بهتر است از رنگ‌ها و طراح‌های کوتاه استفاده کنید، و از طرح‌هایی که روی عطف تمام می‌شوند استفاده نکنید.

کدهای رنگی در طراحی جلد سررسید اختصاصی 

اولین و مهم‌ترین کدرنگی که بسیاری از کاربران به اشتباه از آن استفاده می کنند کد رنگ مشکی است. در نوشته های ریز روی جلد سررسید اختصاصی مثل آدرس، شماره و یا خطوط مختلف مشکی باید کد رنگی مشکی به صورت k=100 وارد شود و مود رنگی آن نیز multiply باشد. اما اگر سطوح رنگی مشکی بزرگ یا نوشته های بزرگ یا حتی پس‌زمینه شما مشکی است از کد رنگی c=50، m=50، y=60 و k=100 استفاده کنید تا مشکی شما بصورت پرکلاغی چاپ شود.

در مورد رنگ‌های دیگر نیز بهتر است کدهای رنگی استاندارد استفاده کنید. مثلا کد رنگی قرمز باید زرد و قرمز را کامل داشته باشد و رنگ آبی در آن نباشد. برای تیره‌تر شدن رنگ قرمز به آن کد مشکی اضافه کنید. نکته: استفاده از رنگ‌های روشن همواره چاپ بهتر و زنده‌تری خواهد داشت.

جلد سررسید و سالنامه

در جلد سررسید از عکس استفاده می‌کنید؟ پس این نکات را بخوانید

عکس نمایش داده شده در مانیتور که یک سیم نوری است با عکسی که روی کاغذ چاپ می‌شود، می‌تواند 5 تا 20 درصد اختلاف رنگی یا وضوح و شفافیت تصویر داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از کاهش کیفیت عکس بهتر است رنگ و شفافیت تصویر را ویرایش کنیم تا خروجی چاپ سررسید بهتر شود. یکی از ساده‌ترین روش ها برای ویرایش نور و کنتراست تصویر انتخاب گزینه مربوطه است.

با افزایش یا کاهش گزینه های brightess و contrast می‌توانید عکس بهتری داشته باشید. البته ویرایش حرفه‌ای عکس به مراتب نتیجه بهتری خواهد داشت، اما توضیح آن در این مقاله نمی‌گنجد. نکته بعدی انتخاب عکس‌های با کیفیت بالاست. متاسفانه کیفیت پایین عکس بعد از چاپ به وضوح مشخص می‌شود و اگر کیفیت عکس در جلد سررسید شما مطلوب نیست، بهتر است آن را تغییر دهید.

اما یک نکته بسیار مهم در طراحی جلد سررسید وجود دارد که باید عکس، سطح رنگی یا زمینه جلد را بصورت مرزی در لبه های سررسید 1403 به پایان نرسانید و حتما آن را ادامه دهید. 

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما