• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

چهارشنبه, 27 اردیبهشت 1402

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی چیست و چگونه سررسید اختصاصی سفارش دهیم پرداختیم. و گفتیم که از مشخصات بارز سررسیدهای اختصاصی امکان افزودن لت یا گلاسه به اول و آخر سررسید است. مزیت دوم سررسید اختصاصی امکان چاپ ترام لوگو در صفحات سررسید است. حتی می توان روی جلد سررسید با چاپ داغی یا لیزر لوگوی اختصاصی خود را داشته باشید. اما در این مقاله قصد داریم به باید ها و نبایدهای طراحی لت بپردازیم تا دیگر مشکلی در این خصوص نداشته باشید.

اصول طراحی لت

طبیعتا یکسری اصول و قواعدی برای طراحی لت تبلیغاتی وجود دارد که عدم رعایت آن ها پیامدهای ناخوشایندی پس از چاپ سررسید خواهند داشت. فرض کنیم که شما یک سررسید وزیری اختصاصی سلفونی در تیراژ 500 عدد سفارش داده اید، که دارای 8 صفحه لت در ابتدای آن می باشد. پس از صدور فاکتور برای سفارش شما گفته می شود که در اسرع وقت لت ها را طراحی کرده و برای واحد طراحی پیک فدک ارسال کنید.

تیم طراحی پیک فدک فایل های شما را بررسی کرده و اگر مشکلی وجود داشته باشد به شما اطلاع داده می شود که اصلاح کنید و مجدد فایل های طراحی خود را ارسال کنید. 

طراحی سررسید تبلیغاتیطراحی لت سررسید وزیری

اولین قدم در طراحی لت سررسید 1403، ایجاد یک فایل فتوشاپ در ابعاد 17/5 در 24/5 سانتی متر است. در قدم بعدی چون قرار از لت ها چاپ شوند باید mode فایل را به چاپی یا CMYK تغییر دهید تا رنگ ها پس از چاپ تغییر نکند. ضمن اینکه حتما باید توجه داشته باشید که resolation یا همان کیفیت فایل فتوشاپ باید 300 dpi باشد. پس از آن باید حاشیه های امن را مشخص کنید. بدین منظور از هر چهار طرف 1/5 سانتی متر فضا در نظر می گیرید (بهتر است با استفاده از Ruler حاشیه یک و نیم سانتی را مشخص کنید). حاشیه امن در واقع منطقه ای است که ممکن است حین برش کاغذها برود، به همین دلیل است که نوشته ها و تصاویر مهم نباید در حاشیه امن قرار بگیرد. (طبق تصویر بالا)

از اینجای کار به بعد آسان و سلیقه ای است، طراحی صفحات لت را طبق میل خود انجام می دهید و مطالب ضروری خود را در میان صفحات تقسیم بندی کرده و بیان می کنید. اما یک نکته مهم دیگر وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید، باید نوشته های مشکی را که در طراحی لت بکار برده اید بصورت تک رنگ و بصورت مولتی پلی تنظیم کنید. منظور از تک رنگ بودن این است که رنگ متن باید دارای مقدار K=100 باشد و باقی مقدار های آن باید 0 باشد. این کد رنگی امکان امکان چاپ یکباره نوشته های مشکی را می دهد و مانع از تار شدن نوشته ها می گردد.

در واقع قضیه این است که رنگ مشکی از 4 رنگ تشکیل شده و حذف رنگ های دیگر باعث کاهش کیفیت و بور شدن رنگ مشکی می شود و در چاپ نیز رنگ مطلوبی نخواهید داشت. و تنها راه حل این مشکل این است که لایه های متون مشکی را Multiply کنید. نکات گفته شده را بصورت تصویری با شماره بندی 2 و 3 مشاهده می کنید.

اصول و قواعد طراحی لت برای سررسید قطع وزیری تفاوتی با قطع سررسید اروپایی و اروپایی فانتزی ندارد. تنها تفاوت در طراحی لت سررسید تبلیغاتی، تفاوت در سایز و حاشیه امن آن ها است.

طراحی سررسید اختصاصی

اگر می خواهید برای سررسید رقعی یا همان اروپایی لت طراحی کنید باید فایلی به سایز 22 در 14/3 سانتی متر ساخته و از هر طرف 1/5 سانت حاشیه امن در نظر بگیرید. اما سایز طراحی لت سالنامه اروپایی فانتزی 12/5 در 22/2 سانتی متر است و باید از سمت بالا و پایین 2 سانت حاشیه امن برای آن در نظر گرفت. اما از سمت چپ و راست 1/5 سانت فضای امن کفایت می کند.

در پایان مرحله طراحی باید آن را با بالاترین کیفیت تصویر ذخیره کرده و برای واحد سررسید اختصاصی از طریق ایتا یا تلگرام ارسال کنید. لازم به ذکر است که نیاز به ارسال فایل بصورت لایه باز نبوده و فقط کافیست آن را بصورت JPG ذخیره کنید. اما یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد و این است که حتما ترتیب صفحات لت را مشخص کنید. بدین منظور می توانید اسم هر فایل لت را طبق شماره صفحه آن نامگذاری کنید. یا می توانید پس از ارسال فایل در برنامه های تلگرام یا ایتا روی آن تصاویر پاسخ زده و شماره صفحات را معین کنید. 

با انجام این کار احتمال خطای چاپ و جابجایی به صفر می رسد و دقیقا طبق الگویی که مشخص کرده اید، صفحات گلاسه سررسید 1403 شما به چاپ خواهند رسید. بعد از اینکه فایل خود را ارسال کردید همکاران ما یک پیغام با متن "فایل شما دریافت شد و در حال بررسی است" برای شما ارسال می کنند. همکاران ما در این واحد در اسرع وقت فایل ها را چک کرده و در صورت وجود هر گونه خطای فنی آن را به شما متذکر می شوند تا برطرف نمایید.

پروسه چاپ سررسید اختصاصی به همراه گلاسه تبلیغاتی حدود 12 الی 15 روز کاری زمان میبرد. بنابراین اگر قصد دارید برای ایونت و نمایشگاه خاصی سفارش سررسید اختصاصی بدهید، بهتر است زودتر اقدام کنید. 

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما