• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

مقایسه سررسید اروپایی و اروپایی فانتزی

پنجشنبه, 15 دی 1401

مقایسه سررسید اروپایی و اروپایی فانتزی

تفاوت اصلی سررسید اروپایی و اروپایی فانتزی در سایز و ابعاد آن ها است. ولی هر دوی این سررسید ها می توانند با انواع مختلف جلد چرمی، سلفونی و ترمو نیز تولید شوند. البته وجود یک سری نکات فنی و مشکل در فرآیند تولید سررسید باعث ایجاد استثناهایی در این سررسید ها می شود. برای مثال ما در مجموعه پیک فدک سررسید رقعی را فقط با قالب صفحات جمعه مشترک و با صحافی دوخت تولید و عرضه بازار مصرف می کنیم.

همه چیز درباره سررسید اروپایی (رقعی)

با نگاهی به تولیدات سررسید ها و سالنامه های پیک فدک می توان دریافت که با توجه به یک اندازه بودن حدودی سررسید 1403 رقعی و سررسید اروپایی، هردو را یکسان دانسته ایم. ابعاد سررسید اروپایی بصورت عرض 14 و ارتفاع 22 سانتی متر است. همانطور که گفتیم در تولید سررسید اروپایی تنها از قالب صفحات جمعه مشترک استفاده کرده ایم. زیرا به جهت ابعاد متوسطی که این سررسید دارد باید عطف آن نیز متناسب با سایز سررسید باشد. 

سررسید اروپایی یکی از انواع سررسید است که به تازگی در بین مشتریان شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته و تقریبا بیش از نیمی مشتریان سررسید اروپایی فانتزی را سفارش می دهند زیرا هم سایز مناسبی دارد و هم در دست به خوبی جای می گیرد و در کیف یا میز کار  فصای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی حمل می شود. در ابتدای  شروع تولید سالنامه که فقط ۲ نوع سررسید تولید می شده سررسید اروپایی فانتزی جز جدید ترین ها بوده و به خوبی مورد استقبال شرکت ها و مشتریان قرار گرفت.

سررسید های اروپایی بسیار خوش دست و شکیل هستند و می توانند یک انتخاب بی نظیر برای کارمندان و کارکنان عزیز باشند. سررسید اروپایی فانتزی که یکی از متدوال ترین نوع سررسید در سایز کوچک است و بسیار کاربردی است، سایز این سررسید ۲۲*۱۲/۵ که جز استاندارد های سایز برای سالنامه اروپایی فانتزی است.

در بازار سایز های دیگری هم به اسم سررسید اروپایی شناخته می شود ولی تقریبا نیمی از مشتریان ثابت چاپ سررسید سایز اروپایی فانتزی را انتخاب می کنند زیرا هم پرکاربرد است و هم تقریبا فضای مناسبی برای تبلیغات دارد. انتخاب سررسید بستگی به یک سری عوامل دارد که مهمترین آن قیمت سررسید است که سالنامه اروپایی فانتزی چون سایز کوچکتر از بقیه سایزهای سررسید دارد قیمت مناسبی هم دارد. بیشتر از سررسید های فانتزی جلد چرم و یا ترمو دارد که ظاهر خیلی شیکی هم دارد. یکی از کارهایی که سررسید اروپایی فانتزی را زیباتر می کنید کش است که روی جلد سررسید نصب می شود و اکثرا هم رنگ خود سررسید است. 

سررسید اروپایی 1402

به تازگی تولید کننده ها سررسید اروپایی فانتزی را در جلد سلفون هم تولید می کنند که با هر بودجه ای بتوانید تبلیغات شرکت خود را انجام بدید حمل سررسید اروپایی فانتزی بسیار آسان است در کیف و در دست می توان به راحتی آن را حمل کرد. سایز سررسید اروپایی فانتزی بسیار شیک و لوکس است و با یک جلد چرم خاص خیلی هم شیک تر خواهد شد انتخاب جلد چرم و یا رنگ‌ بندی آن بسته به سلیقه مشتری که سفارش می دهد دارد.

سررسید جلد سلفون سایز اروپایی را می توان به صورت جلد اختصاصی هم چاپ کرد. بر خلاف باور بقیه که فکر می کنند سایز اروپایی فانتزی کوچک است و مناسب چاپ اختصاصی نیست علاوه بر حمل آسان آن چاپ روی این سایز بسیار شیک می شود. حتی برای چاپ این سایز سررسید می توانید از چاپ لت، ترام و بدرقه هم استفاده کنید چون در بین شرکت ها هنوز چاپ اختصاصی این سایز جای نیوفتاده و بیشتر از جلد چرم به صورت چاپ روی جلد یا چاپ روی پلاک سالنامه استفاده می کنند.

نوع صحافی سررسید اروپایی فانتزی به صورت دوختی رایج شده و بیش از ۹۰ درصد سررسید های بازار در این سایز به صورت دوختی است. از لحاظ فرم این سررسید هم پنج شنبه جمعه باهم هستند و یک سری فرم ها هم به درخواست مشتری در تیراژ بالا قابل سفارش است مثل سررسید دستیار که در صفحه یک هفته چاپ شده و الباقی صفحات سالنامه به صورت برگه های یادداشت یا مهندسی طراحی شده است.

سررسید اروپایی فانتزی با کاغد ۷۰ گرم خارجی طراحی و تولید می شود و با صحافی دوخت بسیار با کیفیت به بازار عرضه می شود. جای پلاک در سررسید های اروپایی فانتزی بالا سمت چپ هست لبه سررسید ولی بعضی از سررسید ها پلاک بسته به نوع جلد در قسمت پایین قسمت لبه چسبانده می شود. جنس پلاک سررسید فلزی بوده و با چسب روی جلد سررسید چسبانده می شود رنگ پلاک های بازار طلایی، نقره ای و مشکی است البته رنگ و ظاهر پلاک ها اگر تیراژ سفارش شما بالا باشد قابل تغییر است.

در تولید سررسید اروپایی فانتزی که صحافی آن به صورت دوختی است صفحات داخلی آن را به صورت گرد برش می دهند که علاوه بر زیبایی که بابت سایز دارد بابت این برش زیبایی سررسید را دوچندان می کند. استفاده از کاغذ ۷۰ گرم خارجی برای صفحات داخلی سررسید و چاپ دو رنگ برای نشان دادن تقویم ظاهر آن را زیبا می کند.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما