• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

تدوین یک سالنامه و تاریخچه آن

سه شنبه, 22 آذر 1401

تدوین یک سالنامه و تاریخچه آن

هدیه دادن در تمام جوامع امری مرسوم و مورد قبول است. که تاثیر بسزائی در جلب توجه و اعتماد مخاطب دارد. هدیه دادن سررسید لاکچری می تواند از بعد تبلیغی هم اهمیت خاص خود را، بین طرفداران سالنامه داشته باشد.

البته سررسید را میتوان همراه با هدایای دیگری هم به مشتری هدف هدیه داد، ولی در این پکیچ معمولا این سررسید است که توجه مخاطب را به خود جلب می کند، چرا که در سالنامه اطلاعات مربوط به سالی که در پیش داریم را می توانیم با اطمینان مرور کنیم. در سالنامه ایام شمسی و قمری و میلادی برای مخاطب مشخص شده است. دارنده سالنامه، با اطمینان می تواند در تاریخ مد نظر خود مطالب مربوط به هر روز را در سالنامه درج کند. و این کاربردی ترین تاثیر سررسید 1403 در کارهای روزمره است. ضمن اینکه سالنامه وسیله ای است که هر روز می توانیم با آن به مرور کارهای گذشته و آینده بپردازیم. قاعدتا سررسیدهای که برای یادداشت مطالب فضای کافی داشته باشند بیشتر مورد اقبال عمومی قرارگیرد.

 البته متریال های به کاررفته در سررسید مانند جلد و صحافی خوب، کاغذ مرغوب سالنامه، جدول تنظیم شده در سررسید و سهل الوصول بودن اطلاعات مورد نیاز هم مواردی است که مصرف کننده را در انتخاب یک سالنامه خوب تشویق هدایت می کند. برخی سررسید ها با کاغذ سفید است. و برخی سالنامه ها با کاغذ کرم که تولید می شوند که در بازار سالنامه، هرکدام طرفدار خاص خود را دارد. از دیگر موارد مهم در یک سررسید سایز و اندازه سالنامه است که هر کدام دوست داران خاص خود را دارد.

معمولا افراد با تجربه و سن بالاتر سررسید بزرگتر یعنی وزیری را انتخاب میکنن چرا که سالنامه وزیری فضای  بیشتری برای درج مطالب دارد و این مدل سررسید این قشر از علاقمندان سالنامه را قانع می کند. ولی سررسید هایی هم هستند که بیشتر قشر تحصیل کرده و جوان جامعه به آن اشتیاق نشان می دهند یعنی سررسید قطع رقعی، معروف به سررسید اروپایی. این سالنامه ویژگی خاصی که دارد این است که کمی کوچکتر از معمول است و فضای کمتری را اشغال می کند و در کل سررسید خوش دست تری است.

سالنامه و سررسید

تعابیر مختلفی برای سررسید به تناسب کاربرد آن در سراسر دنیا وجود دارد. اما در کل سررسید یا سالنامه کتاب یا دفتری است که از هر صفحه رندوم آن می توان شروع به مطالعه کرد. زیرا عموما پایین هر صفحه یک جمله یا شعر زیبا آورده شده است. سالنامه کتابی است حاوی تقویم روزانه که کاربرد آن می تواند حتی برای یک عمر باشد نه فقط یک سال.

سررسید می تواند جنبه تزئینی و صرفا تبلیغاتی داشته و کاربرد دیگری ندارد ولی در بیشتر مواقع بعنوان وسیله ثبت برنامه های زندگی و امور مالی را دارد. لذا در بین این قشر سررسیدهایی مناسب و مفید است که اطلاعات مربوط به هر روز را بصورت تاریخ هجری و قمری و میلادی ذکر کرده باشد.  

جایگاه سالنامه در ارمنستان

سالنامه در جوامع مختلف مشتاقان خاص خود را دارد. نگاه های مختلف به سررسید بین جوامع وجود دارد که سعی می شود در مقالات مختلف به نگاه هر یک از این گروه ها به سالنامه پرداخته شود.

یکی از جوامع فعال بازار سررسید ایران ارمنی ها هستند چرا که این قشر بزرگی از اقتصاد بازار تهران را در اختیار خود دارند. لذا سررسید وسیله و ابزار مناسبی برای معرفی هرچه بهتر حرفه و محصول آنها می باشد. که البته ترجیح آنها این است که سالنامه های مورد استفاده با فرهنگ و نگاه این جامعه بیشترین قرابت را داشته باشد.

تدوین سالنامه 1403

در همه جای دنیا تعابیر مختلفی برای سالنامه وجود دارد، اما در ادبیات ارمنی جایگاه ویژه تری دارد. سالنامه ارمنی منعکس کننده زندگی اجتماعی، ادبی، فرهنگی و هنری و... آن جامعه است. سالنامه یا سررسید پیوسته به دید امری ارزشمند و جاودان و به منزله تاریخ نگاری در میان عموم مردم ارمنی مورد تقدیر و تحسین می باشد.

در این کشور اقدام به انتشار یک سالنامه مدون و دقیق از سوی تولید کننده مستلزم اطلاعاتی عمیق و کافی از زندگی ارمنیان بومی و سلایق ایشان است. سررسید و سالنامه علاوه بر دارا بودن طیف وسیعی از اطلاعات عمومی و... باید به بکر و جالب بودن مطالب نیز توجه ویژه ای شود. ایشان باید پیوسته در جستجوی مطالبی دست اول و بکر تا سبب ایجاد یک جاذبه و کشش برای مشتریان سررسید ها شود.

بنابراین علاوه بر اطلاعات و اشعاری که تولید کننده انواع سررسید و سالنامه در آن چاپ می کند، باید به دانش و اندوخته های بکر خود نیز بتواند تکیه کند و اطلاعاتی ناب و ناگفته را در حین تدوین سررسید به آن آمیخته تا به جذابیت مطالعه آن بیافزاید.

 

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما