• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

سررسید سلفونی حرارتی یا واتربیس؟

شنبه, 06 آذر 1400

سررسید سلفونی حرارتی یا واتربیس؟

روکش ها در واقع یک لایه محافظتی هستند که روی سلفون کشیده می شوند و مقاومت و جلوه زیبایی به کار می دهند. روکش ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع آن مزایا معایب و قیمت های متفاوتی دارند. در این مقاله به بررسی دو تا از معروف ترین روکش های سررسید سلفونی یعنی روکش واتربیس و روکش حرارتی سررسید سلفونی خواهیم پرداخت. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید در این زمینه اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید.

روکش واتربیس سررسید سلفونی

روکش های واتربیس یا همان روکش ورنی از پوشش های محافظتی در چاپ آفست است. روکش واتربیس یا ورنی قیمت پایین تری نسبت به سایر پوشش ها دارد اما طبیعتا معایبی نیز دارد. بطور مثال روکش ورنی تا حدودی میزان محافظت کمتری دارد و ممکن است با گذر زمان و استفاده مداوم کمی به زرد رنگ مایل شود. اما جالب است که این روکش در هر دو نوع مات و براق تولید می شود که طبق خواست مشتری قابل انجام می باشد.

به عبارت دیگر روکش های واتربیس یا همان ورنی یک لایه محافظ هستند که از محوی و پخشی رنگ های آفست جلوگیری می کنند. با وجود یک پوشش محافظتی روی سررسید ارزان می توان طول عمر و کیفیت چاپ سررسید را تا حد خیلی زیادی افزایش داد. روکش های واتربیس کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند؛ ضمن اینکه می توان به کمک یک زینک جداگانه فقط قسمت هایی از سررسید را روکش زد. در بحضی طراحی های جلد سررسید 1403 ممکن است که بخواهید تنها بخشی از قسمت ها روکش داشته باشند تا بولد به نظر برسند، در این مواقع چاره کار استفاده از روکش واتربیس است. ناگفته نماند که روکش های ورنی به کمک لامپ های یووی خشک می شوند به همین دلیل کمی هزینه آن بالا می رود اما سرعت انجام آن نیز بیشتر می شود.

سررسید سلفونی

چرا کیفیت سلفون واتربیس بهتر از سلفون حرارتی است؟

غالبا سررسیدهای موجود در بازار بعد از مدت کوتاهی استفاده، در قسمت عطف دچار ترک و پارگی می شود و به مرور زمان جلد آن کنده خواهد شد. کیفیت جلد سررسید با نوع سلفون می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. عمدتا سلفون حرارتی به علت تکنولوژی استفاده شده و حرارتی که تحت آن جلد را به سلفون می چسباند، باعث شکنندگی سلفون می شود و طی باز و بسته شدن مکرر جلد سررسید، سلفون حرارتی در قسمت عطف پوست پوست شده و در نهایت پاره می شود اما سلفون waterbase با تکنولوژی بر پایه آب بودن انعطاف بیشتری دارد و مقاومت سررسید اختصاصی را برای استفاده سالیانه افزایش می دهد. مجموعه پیک فدک همواره با رعایت این نکات مهم و پنهان توانسته نقاط ضعف سررسید ها را برطرف کرده و نقطه عطفی برای تولید سررسید با کیفیت باشد.

در مورد سررسید سلفونی بیشتر بدانید

سررسید های سلفونی به تنوع بالای جلد و طراحی شناخته شده هستند. بگونه ای که می توانید طرح دلخواه و اختصاصی خود را طراحی کرده و روی سررسید سلفونی خود به عنوان جلد داشته باشید. در ساخت سررسید با جلد سلفونی از مقوا با مشخصات و ضخامت متفاوت بسته به کاربرد آن استفاده می شود. در چاپ جلد سررسید سلفونی همانطور که پیش تر اشاره کردیم از چاپ افست استفاده می شود. می توان در تمامی قطع های سررسید از ججلد سلفونی با روکش های واتربیس استفاده کرد. می دانیم که قطع های سررسید متفاوت اند ولی قطع وزیری پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین آنهاست. قیمت سررسید های سلفونی با توجه به رنگ های استفاده شده در جلد و کیفیت مقوای جلد است. بدین ترتیب تمامی کسب و کارها و مشاغل توان خرید و سفارش عمده سررسید را خواهند داشت.

 

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما