• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

طراحی سررسید1403 تبلیغاتی جذاب

جمعه, 11 شهریور 1401

طراحی سررسید1403 تبلیغاتی جذاب

یکی از راه های تبلیغاتی که در جامعه محبوب و جذاب است طراحی سررسید می باشد. سررسید به دلیل داشتن وقایع و تاریخ که می توان در آن یادداشت کرد، در ایران بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. نکته ارزشمندی که در سالنامه و یا سررسید می توان ذکر کرد این است که سررسید1403 یا سالنامه با توجه به طراحی مناسب که می توان برای آن انجام داد، به شما اطمینان کامل می دهد که مخاطب در طول روز چندین بار اسم برند شما را می بیند.

این امر در تبلیغات بسیار تاثیر گذارتر از تراکت می باشد، زیرا تراکت یکبار در مدت زمان کوتاهی دیده می شود ولی سالنامه مدت زمانی که مخاطب با آن کار می کند می تواند بسیار طولانی باشد. تهیه سالنامه و همینطور طراحی مناسب آن برای برند و شرکت شما، نشان دهنده حرفه ای بودن شما می باشد و همچنین این مسئله را تداعی می کند که شما برای کسب و کارتان اهمیت زیادی قائل می باشید.

سررسید تبلیغاتی و انواع آن

طراحی سررسید و سالنامه به دو بخش تقسیم می شود:

تفاوت طراحی سالنامه اختصاصی و سررسید عمومی به این صورت می باشد که در طراحی سالنامه عمومی از طراحی موضوعات عمومی تر و همه پسند استفاده می شود ولی در طراحی سالنامه اختصاصی از رنگ و لوگو سازمان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید طراحی اختصاصی سالنامه می تواند برای جذب مخاطب نقش بسزایی داشته باشد که مخاطب را تشویق به نگهداری و استفاده از آن می کند.

نکته بسیار مهمی که برای تهیه سالنامه و سررسید باید به آن توجه کرد این می باشد که بهتر است چاپ و طراحی سالنامه خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنید، زیرا که به خاطر تقاضای بسیار برای مصرف کاغذ و طراحی، قیمت سررسید بالا می روند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هر چه بیشتر زمان برای طراحی بگذارید خروجی کار زیباتر و شکیل تر خواهد شد و زمان رسیدن آن به دست مشتری ها سریعتر خواهد بود. مسئله دیگری که باید توجه نمود و برای سنجش کیفیت سررسید بسیار اهمیت دارد انتخاب نوع کاغذ می باشد. نوع کاغذ نقش مهمی برای بهتر جلوه کردن طراحی دارد، چه بسا انتخاب کاغذ سررسید اگر کدر و بی کیفیت باشد می تواند طراحی را تحت تاثیر قرار داده و از کیفیت کار در نتیجه سررسید کم کند.

سررسید تبلیغاتی و انواع آن

در ادامه این مقاله به بررسی انواع کاغذ، کاربردها و ویژگی های آنها برای تهیه سررسید می پردازیم. انواع کاغذ به 4 دسته تقسیم می شود: کاغذ تحریر سفید، کاغذ تحریر کِرِم، کاغذ گلاسه، کاغذ کارتی.

کاغذ تحریر سفید

کاغذ تحریر سفید یکی از معمولی ترین کاغذها از لحاظ کیفیت می باشد. که استفاده از این نوع کاغذ برای کسانی که می خواهند در هزینه صرفه جویی کنند مناسب می باشد. وزن کاغذ سفید برای سررسیدها 70 گرمی می باشد.

کاغذ کرِمی

یکی از رایج ترین کاغذها برای تهیه سررسید استفاده کردن از کاغذ کرمی است و وزن کاغذ کرمی برای سررسید 80 یا 70 گرم می باشد. یکی از علت هایی که باعث استفاده کردن از کاغذ کرمی در تولید سررسید می شود این است که به دلیل رنگ کرمی آن باعث بازتاب نور کمتری شده و برای یادداشت برداری بسیار مناسب است. همین امر باعث اذیت شدن چشم نمی شود و حتی این نوع کاغذ در زیبایی طراحی نقش بسزایی دارد. به علت تراکم بافتی که این کاغذ دارد طراحی چاپ شده روی این نوع کاغذ با کیفیت تر به چشم می آید.

کاغذ گلاسه

این نوع کاغذ تنها برای زیبایی استفاده می شود. و به علت اینکه وزن آن 100 و 140 گرمی می باشد، سررسید را سنگین تر می کنند. استفاده از این کاغذ قیمت سررسید را نیز بالاتر می برد و زمانی که با خودکار بر روی کاغذ می نویسید باعث می شود با یک اشارۀ دست جوهر روی کاغذ پخش شود. استفاده از کاغذ گلاسه در سررسید اروپایی بیشتر کاربردی است زیرا در ابتدا و انتهای سررسید و حتی گاهی در بین صفحات سررسید از آن استفاده می شود.

طراحی سررسید و سالنامه

کاغذ کارتی

به دلیل مزایا و ویژگی هایی که دارد یکی از کاغذهایی است که طرفدارهای زیادی دارد و همچنین از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

  1. رنگ خودکار روی ایم کاغذ پخش نمی شود.
  2. زیبایی نوشتاری روی این کاغذ چندین برابر است.
  3. ضخامت این کاغذ به کار دوام و مقاومت بسیاری می دهد که باعث طول عمر بیشتر این کار می شود.
  4. تنوع زیادی در رنگ های این کاغذ وجود دارد که باعث می شود دست طراح در طراحی کار باز باشد.  

اما این کاغذ معایبی هم دارند که به دلیل وزن بالایی که کاغذها دارند سررسید سنگین می شود. و دیگری این که هزینه ای که این سالنامه دارد نسبت به دیگر سررسیدها بالاتر می باشد.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما