• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

نکاتی که باید در مورد کاغذ سررسید بدانید!

دوشنبه, 12 اردیبهشت 1401

نکاتی که باید در مورد کاغذ سررسید بدانید!

متریال تولید سررسید انواع مختلفی دارند. وجود انواع مختلفی از این مواد اولیه تنوع تولید سررسید را بالا می برد. و مشتری می تواند به انتخاب خود بهترین ها یا ارزان ترین ها را برای سفارش سررسیدهای خود برگزیند. کاغذ صفحات سررسید نیز متنوع هستند. کاغذها بر اساس نوع رنگ و گرماژ آن ها دسته بندی می شود. کاغذ های کرم رنگ با گرماژ بالا عموما در سررسیدهای نفیس استفاده می شوند. در ادامه به موضوع کاغذ سررسیدها خواهیم پرداخت.

 

انواع کاغذ سررسید چاپی

همانطور که گفته شد کاغذها بر اساس رنگ و گرماژ آن ها دسته بندی می شوند. حالا منظور از گرماژ کاغذ سررسید چیست؟ گرماژ همان واحد سنجش ضخامت کاغذ سررسید است. رایج ترین و مرسوم ترین گرماژ کاغذ در سررسیدها، کاغذ 70 گرم است. در واقع منظور از کاغذ هفتاد گرمی، یک برگه یک متر مربعی با وزن 70 گرم است.

استفاده از کاغذ های 60 گرم و هشتاد گرم، به ترتیب به دلیل نازک و ضخیم بودن مرسوم نیست. زیرا نازک بودن کاغذ موجب کاهش کیفیت سررسید و طول عمر آن می شود. از طرفی ضخیم و 80 گرمی بودن کاغذ سررسید هم موجب حجیم و سنگین شدن سررسید می شود. بنابراین کاغذ 70 گرم در تولید انواع سررسید کاربرد داشته و بسیار در بین تولید کنندگان سررسید محبوب است.

در رنگبندی و جنس سررسید ها نیز تنوع وجود دارد. که عموما شاهد کاغذ معمولی با رنگ سفید در تولید سررسید ها هستیم. با اینکه کاغذهای سفید رنگ خیلی پرکاربرد هستند اما کاغذهای کرمی شکیل تر و نفیس تر هستند. خیره شدن طولانی مدت به صفحه سفید کاغذ می تواند خوشایند نباشد ولی در مورد کاغذ تحریر کرمی اینطور نیست.

کاغذ سررسید چاپیبیشتر بخوانید: نگاهی اجمالی به سررسید 1402 و جزئیات آن

کاغذ تحریر سفید رنگ

سررسید نوعی از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد است که استفاده روزانه دارد و سالنامه در جهت برنامه ریزی و یادداشت های روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. در جهت حفظ این کاربرد باید کاغذ مورد استفاده در سررسید از نوع مرغوب باشد، به طوریکه بعد از نوشتن در سررسید رنگ جوهر برنگردد. برای سررسید در مجموعه پیک فدک نیز از مرغوب ترین کاغذ تحریر با گرماژ 70 گرم خارجی استفاده می شود تا بتواند سالنامه ای با بهترین کیفیت را به مشتری ارائه دهد.

در بعضی از مواقع وابسته به سفارش مشتری می توان از کاغذ تحریر 80 گرم هم استفاده کرد که ضخیم تر است، این امر وزن و حجم سررسید را بیشتر می کند. بنابراین استفاده از کاغذ تحریر 70 گرم در سررسید علاوه بر کیفیت مطلوب می تواند در حمل سررسید مناسب تر باشد.

چاپ روی سررسیدهای با کاغذ تحریر اغلب 2 رنگ است که برخی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه ها از چاپ تک رنگ انجام می دهند که به لحاظ ظاهری جذابیت ندارد. البته می توان از چاپ برند یا لوگو روی صفحات سررسید نیز صرف نظر کرد. اما اگر در پی سفارش سررسید اختصاصی هستید، توصیه می کنیم که روی صفحات نیز برند خود را چاپ کنید تا در ذهن مشتریان شما ماندگار شود.

 

کاغذ تحریر کرم رنگ

کاغذ تحریر کرم در کیفیت، تفاوت چندانی با کاغذ تحریر سفید رنگ ندارد. استفاده از آن کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد که در سررسید از کاغذ سفید استفاده کند یا کاغذ کرم رنگ، ولی کاغذ کرم می تواند به سررسید جلوه نفیس تری دهد، البته قیمت کاغذ کرم گران تر از کاغذ سفید رنگ است ولی سررسید با ارزش تری برای هدیه دادن ارائه می دهد.

نکته مهمی که در مورد سررسید کاغذ کرم قابل ذکر است، این است که برخی از تولیدکنندگان سررسید و سالنامه بدون اطلاع مشتری کاغذ سفید را با رنگ کرم به صورت یکدست چاپ می کنند و به جای کاغذ کرم اصل استفاده می کنند. متاسفانه در این روش رنگ تمام صفحات یکدست نیست و در صفحات متفاوت اختلاف رنگ وجود دارد. همچنین جنس و لطافت کاغذ کرم با کاغذ سفید چاپ شده متفاوت است و سررسید تولید شده با این روش کیفیت مطلوبی ندارد.

 

 

 

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما