• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

چاپ روی جلد سررسید

پنجشنبه, 17 فروردین 1402

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا برای شما هم پیش آمده که یک سررسید یا تقویم رومیزی به عنوان هدیه تبلیغاتی دریافت کرده باشید. بعضی از این هدایا به قدری ظریف، باکیفیت و شکیل هستند که تحسین ها را بر می انگیزند. زیبایی و جذابیت یک سررسید لزوما به چرم ترمو و گران قیمت بودن آن ارتباطی ندارد. شما می توانید یک سالنامه سلفونی را به نحوی طراحی و چیدمان کنید که خیره کننده باشد.

ضمن اینکه روش های مختلفی نیز برای چاپ لوگو یا برند شرکت سفارش دهنده روی جلد وجود دارد. علاوه بر جنس، کیفیت و ابعاد سررسید ارزان که عوامل مهمی در زیبایی آن هستند، عوامل دیگری نیز تاثیرگذار بوده و جلوه نفیسی به آن محصول می بخشند. خلاقیت بالا در طراحی و چیدمان سررسید و سایر هدایای تبلیغاتی می تواند برگ برنده خوبی باشد.

لازم بذکر است که روش های چاپ مختلفی برای ایجاد جلوه های بصری وجود دارد که شاید مشتریان متوجه تفاوت آن نشوند، ولی قطعا نتیجه کار را زیباتر خواهد کرد.

چاپ آفست

این ساده ترین روش برای ایجاد جلوه های بصری و طراحی های خلاقانه روی جلد سررسید است. ترکیب چاپ آفست با دیگر روش ها می تواند جلوه های بسیار دلپذیری خلق کند که همگی به سلیقه مشتری و طراح بستگی دارد. در چاپ سررسید می توان از روش دیجیتال نیز استفاده کرد اما چاپ آفست در تولید انواع سررسید و دفتر مرسوم تر و محبوب تر است.

چاپ سررسید 1402

ترموگرافی

این روش چاپ مخصوص ایجاد یک طرح یا نوشته برججسته است. طرحی که بدین صورت روی جلد سررسید برجسته شود، بافتی زیبا و تار و پود مانند دارد و برجستگی آن به نوعی است که کامل زیر دست احساس می شود. بافت این برجستگی همچون یک خمیر نرم و پفکی است ولی به راحتی کنده نمی شود و آسیب نمی پذیرد. اما گفتنی است که استفاده از این روش خیلی مرسوم نیست و کمتر در ایران از آن استفاده می شود. بجای این روش استفاده از روش های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا هزینه مناسب تری نیز دارند.

 

استفاده از سلفون براق یا مات

همانطور که می دانید سلفون پوشش نازکی است که روی جلد سررسید کشیده می شود و باعث افزایش مقاومت مقوا می شود. این روکش سلفونی می تواند بصورت مات یا براق اجرا شود که از نظر هزینه یکسان نیز هستند. استفاده از سلفون مات نوع متانت و وقار به کار می دهد و زمانی که رنگ سررسید شما روشن است، استفاده از سلفون مات توصیه می شود. برعکس در صورت استفاده از رنگ های تیره سلفون کشی براق مناسب تر است و جلوه بهتری به سررسید 1403 می دهد. البته نوع دیگری از پوشش سلفونی وجود دارد که به آن UV می گویند. با استفاده از این تکنیک می توانید قسمت های خاصی از جلد را بولد کنید. مثلا می توانید نوشته و لوگوی شرکت را بصورت یووی نیز انجام دهید که بیشتر توجه مشتری را جلب کند. سلفون کشی روی سررسید های مقوایی (به عبارتی سررسید های سلفونی) انجام می شود و طبیعتا روی سررسید چرم قابل اجرا نمی باشد.

کلیشه جلد سررسید

استفاده از کلیشه

با بهره گیری از تکنیک چاپ با کلیشه می توانید فرورفتگی یا برجستگی روی کار خود اعمال کنید. این روش بسیار مرسوم بوده و نتیجه آن بسیار چشم نواز است. شناخته شده ترین کاربرد کلیشه در چاپ طلاکوب و نقره کوب است. بدین صورت که پس از ساخته شدن کلیشه فلزی، یک ورق طلا روی جلد قرار داده و کلیشه با کمی فشار و گرما روی آن قرار میگیرد. بدین ترتیب می توانید چاپ طلاکوب و نقره کوب را داشته باشید که ماندگاری بالایی نیز دارند. از دیگر کاربرد های کلیشه، روش داغکوب است. بدین معنا که کلیشه با حرارت که دارد روی جلد سررسید اختصاصی قرار گرفته و طرح مذکور را روی جلد اعمال می کند. اما همانطور که مشخص است روش داغکوب تنها روی سالنامه های چرم قابل اجراست. البته نه هر مدل چرمی، تنها چرم خارجی ترمو کیفیت لازم را برای پذیرش داغکوب دارند. اگر چاپ داغی روی سررسید های چرم مصنوعی اجرا شود سبب سوختگی و خرابی آن می شود.

در روش حک لوگو به روش داغکوب رعایت یکسری نکات راجع به طراحی ضروری است. برای مثال نباید در طراحی از خط های نازک یا نوشته های ریز (بطور کلی جزئیات زیاد و شلوغ) استفاده کرد. زیرا قطعا نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت. در مقاله به انواع سررسید ترمو 1403 و روش های داغکوب روی آن پرداخته ایم که می توانید مطالعه کنید.

مقاله های مرتبط

مشخصات یک سررسید باکیفیت

مشخصات یک سررسید باکیفیت

یکی از دغدغه های مدیران در انتهای سال...

ادامه مطلب
چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک سررسید چرم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک سررسید ایده آل بهتر است...

ادامه مطلب
چاپ روی جلد سررسید

چاپ روی جلد سررسید

ایجاد جلوه های بصری در سررسید 1403 احتمالا...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما