• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

سررسید سلفونی یا چرم؟

شنبه, 16 مهر 1401

سررسید سلفونی یا چرم؟

سررسید و سالنامه ها بر اساس جلد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ساخت جلد سررسید و سالنامه عموما از سلفون یا چرم استفاده می شود. در این مقاله به بررسی تفاوت ها و ویژگی های سررسید چرمی و سررسید سلفونی می پردازیم. و روش های چاپ تبلیغات روی آن ها را با توجه به رنگ جلد سررسید 1403 توضیح خواهیم داد. بدین ترتیب می توانید با سهولت و قطعیت بیشتری یکی از انواع سررسید و رنگ ها را انتخاب کنید.

سررسید چرمی بهتر است یا سررسید سلفونی؟

سررسید از ابتدا تا الان مورد توجه همهٔ مشاغل بوده و هست. و تمامی انسان ها برای تبلیغات کاری خود اعم از مدیران شرکت ها، کارخانه ها و بسیاری از شغل های دیگر بهترین راه تبلیغات را خرید و سفارش سررسید می بینند. سررسیدها از لحاظ اندازه، جلد و نوع صحافی به چند دسته تقسیم می شوند: 

  1. سررسید اروپایی
  2. سررسید وزیری
  3. سررسید دستیار

سررسیدهای سلفونی از لحاظ جلد بهترین نوع سلفون و باکیفیت هستند. سررسیدهای سلفونی در طرح های مختلف عمومی استفاده می شوند و از قبل طراحی شده، همچنین قابلیت چاپ اختصاصی نیز دارد. جلد سررسیدهای سلفونی عمومی قابلیت چاپ سیلک و چاپ طلاکوب دارد. 

انواع سررسید سلفونی

در چاپ سیلک طرح یا متن مورد نظر مخاطب با توجه به سلیقهٔ مشتری طراحی و چاپ می شود. رنگ استفاده شده در چاپ سیلک با توجه به رنگ جلد سررسید اختصاصی انتخاب می شود: سیلک نقره ای یا سیلک مشکی و سفید. روی جلد سررسید یا سالنامه های رنگ روشن معمولا چاپ رنگ تیره انجام می شود، و روی سررسید و سالنامه رنگ تیره، چاپ رنگ روشن به رنگ های نقره ای یا سفید چاپ می شود. 

چاپ طلاکوب هم روی سررسید سلفونی می توان انجام داد که بسیار چاپ باکیفیت و قابل توجهی دارد. چاپ طلاکوب برخلاف چاپ سیلک نیاز به کلیشه دارد و ساخت کلیشه هزینه جداگانه ای دارد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که کلیشه چیست؟ 

کلیشه یک قطعهٔ فلزی است که ابعاد آن با توجه به طرح چاپی ساخته می شود. چاپ طلاکوبی که روی جلد سررسید یا سالنامه سلفونی انجام می شود در دو رنگ قابلیت چاپ دارد، یا به رنگ طلایی یا نقره ای، رنگ چاپ بستگی به رنگ جلد سررسید دارد. بهترین و باکیفیت ترین نوع چاپ عمومی، چاپ طلاکوب است که روی جلد سررسید و سالنامه سلفونی و چرم خارجی میتوان انجام داد.

معمولا چاپ طلاکوب طلایی روی سررسید های سلفونی با رنگ تیره تر بسیار جذاب و قابل دید است. چاپ نقره کوب نسبت به طلاکوب دید کمتری دارد و روی سررسید یا سالنامه های با رنگ تیره مناسب است. در بخش سفارش های اختصاصی دیگر نیازی به چاپ روی جلد نیست. و طراحی روی جلد به صورت اختصاصی انجام می شود و طرح روی جلد سررسید به صورت انحصاری مختص همان شرکت انجام می شود. 

اینکه مشتری سررسید سلفونی یا چرم انتخاب کند یک امر اختیاری و سلیقه ای است. تنوع سررسید های سلفونی با توجه به سررسید های چرم بیشتر است. هر دو سررسید و سالنامه قابلیت تبلیغات را دارند. سررسیدهای چرم از سررسید های سلفونی گران تر می باشند. مشتری با توجه به هزینه ای که می خواهد برای تبلیغات انجام دهد می تواند نوع سررسید یا سالنامه را انتخاب کند و تبلیغات شرکت خود را انجام دهد.

سررسید چرم لوکس

مزایای سررسید سلفونی

جلد سلفون سررسید 1403 نوعی از جلد است که از مقوای سخت در ساختن آن استفاده شده است و سپس روکش گلاسه و سلفون روی جلد سررسید عمومی و سررسید اختصاصی قرار می گیرد. تنوع طرح در سررسید های سلفونی بیشتر از سررسید چرمی است زیرا امکان اجرای هر طرح و رنگی را دارد. به همین دلیل برای تولید سررسید اختصاصی عمدتا از جلد سلفون استفاده می شود.

جلد سلفون به این صورت تولید می شود که طرح مورد نظر بر روی کاغذ گلاسه چاپ شده و سپس یک لایه سلفون مات یا براق بر روی گلاسه چاپ شده سررسید قرار می گیرد، تا علاوه بر زیبایی باعث استحکام جلد سررسید و سالنامه نیز شود.

از دیگر مزایای استفاده از جلد سلفون میتوان به استفاده از چاپ طلاکوب یا نقره کوب، یووی و چاپ سیلک اشاره کرد که باعث تنوع و جلوۀ بیشتر در جلد سررسید 1403 می شود. زمان سفارش سررسید سلفونی از کیفیت چاپ و سلفون کشی شرکت ارائه دهنده اطمینان حاصل نمایید. زیرا عدم کیفیت بالای چاپ آفست در جلد سررسید و سالنامه سلفون باعث دلزدگی شده و عدم جلب توجهات خواهد شد.

همچنین سلفون کشی نامناسب باعث ایجاد لکه و حباب در جلد سررسید شده و در زیبایی سالنامه بسیار تاثیرگذار است. البته که کیفیت چاپ سیلک و نقره کوب یا طلاکوب نیز در جلوه و جلب توجه سررسید تاثیر به سزایی دارد و عدم توانایی در ارائه چاپ های مذکور به بهترین نحو باعث افت کیفی سررسید می شود. در جلدهای سلفونی امکان استفاده از پلاک نیز وجود دارد اما معمولا توصیه نمی شود زیرا زیبایی چندانی ندارد. 

در سررسید اختصاصی معمولا از جلد سلفون استفاده می شود و در مقاله چرا سررسید سلفونی تبلیغاتی به علل پرطرفداری این جلد سررسید پرداختیم. جلد سلفون در سررسید اختصاصی 1403 بسیار پرطرفدار بوده و همیشه انتخاب اول مشتریان می باشد زیرا امکان اجرای طرح دلخواه شما را دارد. بنابراین مشتریان عزیز می توانند با توجه به برند و محصولات خود طراحی جلد سررسید و سالنامه یا تقویم رومیزی را انجام دهند. 

علاوه بر آن امکان چاپ 4 رنگ وجود دارد که به زیبایی سررسید و دیده شدن آن بسیار کمک می کند. علاوه بر آن استفاده از خدمات تکمیلی همچون طلاکوب، یووی موضعی و سلفون های مختلف به شکیل تر شدن این نوع جلد سررسید 1403 کمک می کند.

مقاله های مرتبط

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

خرید سررسید ارزان یا سررسید باکیفیت؟

یکی از نیازهای روزمره افراد که هیچ گاه...

ادامه مطلب
سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

سررسید 1403 ارزان با کیفیت بالا

ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص...

ادامه مطلب
خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

خرید سررسید یا تبلیغات رسانه ای؟

در خرید سررسید بخصوص خرید سررسید 1403 می...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما