• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

نکات انتخاب لت گلاسه سررسید

شنبه, 10 دی 1401

یکی از مزایای سررسید اختصاصی نسبت به عمومی امکان افزودن لت تبلیغاتی به اندازه نیاز ایشان است. صفحات لت یا همان گلاسه قابلیت چاپ 4 رنگ را دارند و به همین دلیل از جلوه و جذابیت زیادی برخوردارند. این صفحات قابلیت اضافه شدن به ابتدای و انتهای سررسید را دارند. 

لت ها اهمیت بالایی در سررسید تبلیغاتی دارند و می توانند حاوی مهمترین اطلاعات در خصوص شرکت سفارش دهنده سررسید باشند. لت های فضایی مخصوص درج اطلاعات شرکتی، عکس ها، محصولات، خدمات و... هستند. 

لت یا گلاسه تبلیغاتی صفحاتی از سررسید 1403 هستند که مازاد بر صفحات روزشمار سررسید محسوب می شوند. این صفحات همانطور که از نام آن پیداست از جنس کاغذ گلاسه هستند. کاغذهای گلاسه از نظر نوع کاغذ و گرماژ از کاغذ های تحریر معمولی بالاتر هستند. کاغذ های تحریر بکار رفته در صفحات داخلی عموما از نوع 70 گرم خارجی هستند، اما کاغذ های گلاسه 130 گرم الی 150 گرم هستند. ناگفته نماند که در سررسید های فنری می توان از گلاسه های گرماژ بالاتر نیز استفاده کرد.

لت گلاسه در سررسید

تعداد صفحات گلاسه تبلیغاتی

بر اساس سیاست های هر شرکت چاپ سررسید، تعداد مشخصی برای لت هر سررسید در نظر گرفته می شوند. برای مثال با توجه به قطع سررسید وزیری از 4 تا 16 صفحه لت می توان در نظر گرفت. برای مثال در سررسید نوبت دهی رحلی با توجه به ابعاد بزرگ و صحافی سیمی آن، داشتن تعداد زیادی از صفحات لت اصلا مقرون بصرفه نیست. به همین جهت در سررسید های رحلی تنها می توان بین 2 تا 12 صفحه لت سفارش داد. 

فراموش نکنید که چاپ لت تبلیغاتی در مورد سررسید های عمومی قابل انجام نیست. سررسید های اختصاصی تنها قابلیت افزودن لت یا همان گلاسه را دارند. و اتفاقا لت های تبلیغاتی مهمترین قسمت تبلیغاتی سررسید های اختصاصی هستند. زیرا زمانی که فرد گیرنده سررسید شما، آن را می گشاید با اولین چیزی که مواجه می شود لت های تبلیغاتی هستند.

محتوا و تصاویر این صفحات می توانند شامل هر عکس تبلیغاتی باشند. روند کار بدین صورت است که شما پس از تعیین تعداد صفحات لت سررسید اختصاصی خود، با یک گرافیست هماهنگ می شوید. ما سایز بندی ها و حاشیه های امن طراحی را در اختیار گرافیست قرار می دهیم. در این مرحله گرافیست باید دقت فراوانی داشته باشد و طبق اصول چاپی طرح ها را آماده سازی کند.

تعداد صفحات لت ارتباط مستقیمی با بالا رفتن قیمت سررسید تبلیغاتی اختصاصی شما دارند. بدین معنا که طبیعتا سررسید وزیری جمعه مشترکی که 4 صفحه لت دارد ارزان تر از سررسید مشابهی است که 16 صفحه لت دارد.

تعداد صفحات لت را سفارش دهندگان سررسید اختصاصی بر اساس مطالب خود مشخص می کنند. اما باید در نظر داشته باشند که هزینه گلاسه تبلیغاتی بالاتر از کاغذهای تحریر معمولی است.

کیفیت گلاسه سررسید

کیفیت لت گلاسه در سررسید

کیفیت لت های تبلیغاتی در سررسید های اختصاصی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت لت، کیفیت در طراحی و چاپ آن است. بدیهی است که اگر از عکس های کیفیت پایین یا با فرمت غیر چاپی استفاده کرده باشید، نتیجه دلچسبی نخواهید گرفت.

از دیگر عوامل بالا یا پایین بودن کیفیت لت گلاسه، کیفیت در صحافی سررسید 1402 است. اگر سررسید اختصاصی شما به دقت و با بهترین متریال تولید و صحافی نشده باشد، لت های نیز بعد از مدتی ممکن است از جای خود جدا شوند.

بدیهی است که سایز گلاسه و صفحات داخلی با توجه به قطع سررسید متفاوت است. بنابراین طراحی لت تبلیغاتی برای هر سررسید را باید با توجه به قطع آن انجام داد. اما نکته دیگری که در اینجا مطرح است این است که باید گرماژ گلاسه را با توجه به نوع صحافی سررسید و تعداد صفحات داخلی آن در نظر گرفت.

برای مثال اگر سالنامه شما از نوع یک روزه جمعه جدا با صحافی دوخت باشد، بدیهی است که بهتر است از گلاسه گرماژ پایین استفاده کنید. البته این نکات توصیه هایی هستند که طی تجربه بدست آمده اند، خلاف آن نیز ممکن است اما توصیه نمی شود.

 

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما