• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

فرآیند طراحی و چاپ سررسید

یکشنبه, 27 آذر 1401

فرآیند طراحی و چاپ سررسید

در ابتدای این مقاله توضیح کلی در خصوص سررسید خواهیم داشت که سالنامه به چه معناست؟ سالنامه و سررسید دفترچه و دفتری است که وقایع و اتفاقات یک سال را در آن نوشته می شود در نگاه کلی متوجه اتفاقات روزمره و تاریخی می شویم و برای ثبت قرارها و حساب های روزمره و پرداختی ها از آن استفاده می شود.

طراحی سررسید یکی از مهم ترین عوامل برای فروش سررسید می باشد تولید کننده های سررسید برای چاپ سررسید ابتدا باید فاکتور مهم طراحی سررسید را  بررسی کنند و برای آن برنامه داشته باشند سپس تولید محصول را شروع کنند، زیرا طراحی سررسید ابتدایی ترین بخش در تولید سررسید است. اول باید یک سررسید را طراحی کنید و بعد اقدام های بعدی را انجام داد. ابتدا باید سایزهای سررسید را مشخص کرد و طراحی سررسید را انجام داد.

چه فرآیندی برای چاپ سالنامه طی می شود؟

مرحله ابتدایی برای چاپ سررسید طراحی و برنامه ریزی برای انتخاب جلد است ابتدا باید بتوانیم سالنامه هایی که می خواهیم را در قالب تصویر طراحی کنیم و تعداد محصولات سالنامه و... را مشخص کنیم.

سپس مواد اولیه جهت تولید سالنامه را در بهترین کیفیت تهیه می کنیم. اولین مواد اولیه خریداری شده کاغذ است که با توجه به نوع کاغذ و گرماژ آن کاغذ ها تفاوت دارند. مقوا دومین ماده اولیه مورد نیاز است که پیک فدک عموما از مقوایی با کیفیت عالی به ضخامت 2/2 میل استفاده می کند. چسب مورد دیگه ای برای فرآیند تولید می باشد که از بهترین چسب برای چسباندن جلد بر روی مقوا استفاده می کنیم که هیچ وقت تاب یا برآمدگی روی جلد دیده نشود.

جلد سررسید مهم ترین مرحله و انتخاب برای فرآیند چاپ می باشد که باید با دقت و سلیقه انتخاب کنید. برای یک کیفیت تضمینی مهم ترین انتخاب صحافی خوب برای سررسید است که با دستگاه هایی به نام لاین انجام می شود و می توان بکمک آن بهترین کیفیت در صحافی سررسید را ارائه کرد.

طراحی سررسید 1402

استفاده از دستگاه پرس در مراحل نهایی فرآیند صحافی سالنامه انجام می شود و طول مدت فرآیند پرس کردن در کیفیت و صاف بودن جلد سررسید بسیار تاثیر گذار است. سایز سررسید را هم در ابتدای طراحی و تولید سالنامه باید انتخاب کرد و در اختیار مشتری قرار داد تا مشتری حق انتخاب را برای خرید سالنامه داشته باشد. زمانی که برای تحویل سفارش سالنامه برای مشتری در نظر گرفته می شود باید زمان دقیقی باشد زیرا مشتری برای این زمان برنامه ریزی می کند.

فضای چاپ سالنامه برای بهتر انتخاب کردن مشتری و استفاده مفید از فضای سالنامه برای تبلیغات بسیار تاثیر دارد. سررسید اختصاصی را با همان فرآیند چاپ سررسید عمومی انجام می دهند با همان صفحات داخلی ولی با جلد چاپ شده، که به سفارش خود مشتری قبلا طراحی شده است.

 

مراحل طراحی سررسید

  • صفحات داخلی سررسید: هر تولید کننده و چاپخانه ای به صورت اختصاصی برای سررسید هایشان صفحات داخلی را طراحی می کنند. صفحات داخلی سررسید شامل چاپ دو رنگ، فاصله خطوط، چیدمان صفحه، مناسبت ها و تعداد صفحات هر سررسیدی با سررسید های دیگر در بازار متفاوت است.
  • طراحی سایز سررسید: در بازار و تولید سررسید سایزهای مختلفی سررسید موجود و چاپ می شود که در بعضی از تولید کننده ها فقط یک سایز منحصری را تولید می کنند ولی بیشتر تولید کننده ها از همه سایز های سررسید در تولید خود استفاده می کنند. سایز وزیری، سایز رقعی، سایز اروپایی فانتزی، سایز خشتی و رحلی برای نوبت دهی پزشکی و... بیشتر در تولید و فروش سررسید مشاهده می شوند.

قطع سررسید اختصاصی

  • طراحی جلد سررسید: سررسید هایی با جلد چرم و ترمو برای سایز سررسید وزیری و اروپایی نیاز به طراحی ندارد ولی انتخاب رنگ با توجه به سلیقه و قدرت خرید مردم به عهده تولید کننده است. ولی در سررسید های سلفونی طراحی سررسید مهم ترین عامل در فروش و زیبایی آن سررسید می باشد. طراحی سررسید تبلیغاتی سلفونی با توجه به سلیقه عموم مردم انجام می شود و اکثرا با طراحی سررسید ها رومیزی هم طراحی می کنند که به عنوان ست در دست مشتری قرار بگیرید. در طراحی سررسید سلفونی، تقویم رومیزی را هم در همین تم طراحی می کنند که مشتری در صورت تمایل بتواند به صورت ست هم خرید کند.

در طراحی سررسید روی جلد را حتما سال همین سررسید را هم چاپ می کند به صورت فونت های مختلف که جلد سررسید را زیباتر کند‌. بسیاری از شرکت ها و مشتریانی که برای تبلیغات و گسترش بازار کاری خود سررسید سفارش می دهند. به دنبال طراحی سررسید که یک رنگ زیبا یا عمومی پسند باشد و یا رنگ سازمانی خود شرکت یا کارخانه باشد. به همین صورت مشتری به دنبال رنگ زیبا یا سازمانی هستند و سفارش می دهند و یا به صورت اختصاصی سفارش می دهند.

  • طراحی سررسید اختصاصی: سررسید اختصاصی با طراحی اختصاصی و طراح های دلخواه شما انجام می شود که شامل جلد و سایز و صفحات داخی می شود که به صورت اختصاصی طراحی سررسید انجام می شود. رنگ و طراحی سررسید برای جلد به صورت اختصاصی به عهده مشتری است که می تواند بدست تولید کننده یا طراحان شرکت خود بسپارد. طراحی سررسید برای تبلیغات و صفحات داخلی سررسید که اصطلاحا لت نامگذاری می شود برای تصاویر محصولات شرکت و معرفی شرکت و محصولات آن استفاده می شود.

 

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما