• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

انواع قالب بندی صفحات داخلی سررسید

پنجشنبه, 15 دی 1401

انواع قالب بندی صفحات داخلی سررسید

منظور از قالب بندی صفحات داخلی نحوه چینش و نمایش روزهای هر هفته و ماه است. می توان چینش ها و داخله های متفاوتی برای سررسید و سالنامه متصور شد که در ادامه این مقاله بدان خواهیم پرداخت.

سررسید یک روزه

در قالب بندی سررسید یک روزه همانطور که از نام آن پیداست، هر روز از هفته در یک صفحه مجزا درج می شود. اما سررسید های یک روزه خود دو مدل رایج دارند که جمعه مشترک و جمعه جدا نام دارند. اکثر سررسید هایی که در منازل هر یک از افراد پیدا می شود، جمعه مشترک هستند. دلایل محبوبیت سررسید یک روزه جمعه مشترک این است که درج مشترکانه پنج شنبه و جمعه در یک صفحه، باعث کاهش تعداد صفحات و حجم سررسید می شود.

با توجه به اینکه حجم صفحات سررسید جمعه جدا زیاد است، عطف آن نیز حجیم تر بوده و در کل سررسید بزرگتر و کمی سنگین تر خواهد شد. این مورد می تواند یک عیب یا نقص برای بسیاری از افراد محسوب شود. چون بسیاری از اقشار و کارمندانی که از سررسید ها استقبال می کنند، در نظر دارند که آن سررسید را همواره در کنار خود داشته باشه و برنامه های روزانه خود را در آن یادداشت کنند.

سررسیدهای جمعه مشترک شامل 320 صفحه یا همان 20 فرم (هر فرم حاوی 16 صفحه) است. این فرم از سررسید 1403 بیشترین میزان سفارش و فروش را دارد زیرا جمعه یک روز تعطیل است و عموما برنامه ریزی خاصی برای آن صورت نمی گیرد. اما برای ان دست از مشتریانی که سررسید های جمعه جدا را ترجیح می دهند نیز امکان سفارش فراهم است.

قالب بندی جمعه جدا در سررسید دارای 23 فرم و 368 صفحه است. همانطور که مشخص است در این مدل از سررسید جمعه ها هم در یک صفحه مجزا قرار می گیرند و فضای نوشتاری زیادی در آن روز وجود دارد. اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که با توجه به افزایش تعداد صفحات در سررسید 23 فرمی (سررسید جمعه جدا) هزینه این سررسید و سالنامه نیز طبیعتا بالاتر بوده و حدودا 9000 تومان گران تر است.

اما انتخاب قالب و فرم بندی صفحات برای هر یک از قطع های سررسید نیز اصولی دارد. بدین منظور که نمی توان از لحاظ فنی همه سایزهای سررسید را در دو مدل جمعه مشترک و جمعه جدا تولید کرد. این مورد در خصوص نوع صحافی سررسید نیز نافذ است. یعنی از لحاظ فنی اصلا پیشنهاد نمی کنیم که سررسید وزیری جمعه جدا را با صحافی فنری سفارش دهید.

یا اگر سررسید جمعه جدا را انتخاب می کنید بهتر است دیگر از تعداد صفحات گلاسه زیاد پرهیز کنید. در مقاله به معرفی گلاسه در سررسید اختصاصی پرداختیم و کامل با آن آشنا شدید. نتیجتا اگر بخواهید در سررسید جمعه جدا 2 فرم نیز گلاسه قرار دهید، برای جلوگیری از افت کیفیت صحافی باید عطف آن را کمی بزرگتر در نظر گرفت.

صفحات داخلی سررسید

سررسید دو روزه

سررسید های دو روزه نیز چیدمانی قابل حدس دارند. یعنی در هر صفحه دو روز درج می شود و فضای نوشتاری یک صفحه به دو قسمت نقسیم می شود. اگر هر یک از مراجعین ما مشاوره بخواهند که کدام سررسید ارزان ترین مدل است، ما سررسید های دو روزه را پیشنهاد می دهیم. سررسید های دو روزه به جهت ابعاد بزرگی (وزیری) که دارند با توجه به قیمتشان کاملا بصرفه هستند.

البته چون در این مدل هر صفحه دو روز است، تعداد فرم های آن 12 و تعداد صفحات آن 192 صفحه است. این سالنامه نیز امکان اختصاصی سازی و چاپ لت و ترام را دارد.

سررسید دستیار (سررسید هفتگی)

سررسید دستیار نیز با همان ویژگی ها درج شده ولی در هر صفحه یک هفته آورده شده است. این سررسید 1403 در مجموعه پیک فدک در قطع رقعی تولید می شود. با مشاهده کاتالوگ 1402 پیک فدک می توانید چندین مدل از سررسید دستیار آماده را ببینید. سررسید های دستیار چرمی عموما با استقبال بیشتری مواجه می شوند و روی پلاک آن ها می توان حک لیزری انجام داد.

این سررسید رقعی دارای 18 فرم و 288 صفحه است. 55 صفحه از این سررسید به صفحات نوت و باقی صفحات به عنوان تقویم کاربرد دارند. فضای نوشتاری روزانه در سررسید های دستیار کم و محدود است، اما می توان در قسمت نوت آن بیشمار متن نوشت.

 

 

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما