• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

طراحی سالنامه و قالب صفحات سررسید رقعی

دوشنبه, 07 آذر 1401

طراحی سالنامه و قالب صفحات سررسید رقعی

سررسید اروپایی یا همان رقعی یکی از سررسید های محبوب در میان انواع سررسید 1402 پیک فدک است. ابعاد این سررسید 22 در 14 سانتی متر بوده و از سررسید وزیری کوچکتر است. همان سررسید وزیری در تولید سررسید اروپایی می توان از انواع جلد ها استفاده کرد. 

ضمن این که سررسید رقعی را می توان در چاپ تک رنگ و دو رنگ تهیه کرد. در طراحی چاپ تک رنگ سررسید اروپایی تمام اجزای صفحات با یک رنگ طراحی و چاپ می شود. برای مثال اگر در یک سررسید رقعی از رنگ قرمز استفاده شود تمامی طیف پر رنگ و کم رنگ قرمز در این سررسید استفاده می شود.

معمولا در چاپ صفحات داخلی سررسید اروپایی از چاپ 4 رنگ استفاده نمی کنند. مگر به درخواست خود مشتری که برای سررسید اختصاصی ایشان قابل ذکر و انجام است. همچنین در طراحی جلد سررسید اروپایی می توان از چاپ تک رنگ یا 2 رنگ و حتی 4 رنگ نیز استفاده کرد. اکنون در این مقاله به بررسی سررسید اروپایی 1402 و 3 بخش اصلی آن می پردازیم:

  1.  مقدمه: صفحات اولیه چاپ سررسید رقعی قبل از شروع صفحات تاریخ دار می باشد که در آن می توان چاپ اختصاصی یا برند فرد، یا تصاویری از طبیعت و... می تواند باشد.

  2. صفحات داخلی سررسید: صفحات داخلی سررسید به گونه ای طراحی شده که دارای تقویم و فضایی برای یادداشت برداری می باشد. قابل ذکر است که چیدمان داخل سررسید اروپایی به 4 قالب و مدل می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  3. بخش پایانی: این قسمت که در انتخاب سررسید قرار گرفته بنا به سلیقه مشتری می توان اختصاص داد به اطلاعات مهندسی یا صفحاتی برای نوشتن شماره تلفن و... می باشد. 

صفحات داخلی سررسید اروپایی

انواع طراحی سررسید رقعی بر اساس چیدمان صفحات

  • سررسید رقعی یک روزه

این نوع سررسید رقعی یا همان سررسید اروپایی خود به دو بخش تقسیم می شود: یکی سررسید روزانه پنج شنبه و جمعه جدا از هم و دیگری بصورت پنج شنبه و جمعه بصورت مشترک در یک صفحه.

  • سررسید رقعی دو روزه

در طراحی قالب این سررسید 1403، هر دو روز در یک صفحه و یا در دو ستون جدا قرار می گیرند.

  • سررسید رقعی هفتگی

در طراحی سررسید هفتگی هر دو صفحه که شامل یک هفته هستند در مقابل هم به چاپ می رسند.

  • سررسید رقعی دستیار

در طراحی سررسید اروپایی دستیار تمام روزهای هفته در یک صفحه به چاپ می رسند. در سررسید رقعی دستیار تعداد صفحاتی که دارای تقویم می باشند کم بوده و در انتهای سررسید تعدادی صفحات خام وجود دارد که می توان اطلاعات دلخواه را در آن درج نمود.

انواع سررسید اروپایی 1402

انواع سررسید اروپایی 1403 بر اساس نوع کاغذ

  • کاغذ تحریر: این نوع کاغذ رایج ترین کاغذ در بازار است که برای سررسید استفاده می شود. این کاغذ به رنگ سفید بوده و اصولا 70 گرم است.

  • کاغذ کرم: این کاغذ که به کاغذ قرآن هم شناخته می شود همانطور که از نامش پیداست کرم رنگ بوده و عموم گرماژ 70 آن بیشتر استفاده می شود. نکته طلایی که در مصرف کاغذ کرمی وجود دارد این است که به دلیل داشتن رنگ کرم باعث می شود انعکاس نور کمتری نسبت به کاغذ سفید داشته باشد. و این امر موجب می شود که خستگی چشم برای خواندن مطالب روی کاغذ کرمی کمتر شود.

انواع جلد سررسید اروپایی نیز به 2 دسته تقسیم می شود: جلد نرم و جلد سخت. برای جلد نرم سررسید اروپایی بجای استفاده از مقوا برای جلد، از چرم ترمو استفاده می شود. ضمن اینکه جلد سررسید نرم انعطاف پذیری بیشتری دارد، قیمت بالاتری نیز دارد. در مقاله انواع چاپ روی سررسید و سالنامه 1403 به بررسی روش های چاپ روی جلدهای مختف پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

سررسید اروپایی با جلد چرم

همان طور که مشخص است در تولید این سررسید از روکش جلد چرمی استفاده می شود. که این چرم ها انواع مختلفی دارند و در ادامه به آن ها می پردازیم:

  1. سررسید رقعی با جلد چرم طبیعی: چرم طبیعی به دلیل این که هزینه بالتری دارد و گران است تقریبا فقط برای مشتری های خاص با تعداد محدود انجام می شود. این نوع جلد سررسید قابلیت چاپ نقره کوب و طلاکوب را دارد.

  2. سررسید اروپایی با جلد چرم مصنوعی: این سررسید طرفداران زیادی را به جهت ظاهر شیک و قیمت ارزان خود دارد. عموما سررسید های چرم مصنوعی را با یک پلاک فلزی که قابیلت حکاکی دارد در بازار می بینیم.

  3. سررسید اروپایی ترمو: سررسید لاکچری ترمو نیز از انواع چرم بوده ولی چرم آن وارداتی و بسیار مرغوب است. حین حرارت دادن چرم ترمو کمی تغییر رنگ می دهد و می توان با چاپ داغی لوگو یا برند را به شکل نفیسی روی آن حک کرد.

در نظر داشته باشید که برای طراحی سررسید اروپایی از آبان ماه می توانید اقدام کنید زیرا در این تاریخ هنوز با ترافیک سفارشی طراحی و چاپ سررسید سال 1403 مواجه نشده ایم و روی آن می توان بهتر وقت گذاشت و سریع تر مراحل چاپ سررسید اروپایی شما را انجام داد.

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما