• salnamefadak@gmail.com
  • 025-38803030
محصول مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس Enter را فشار دهید

چاپ داغی روی جلد سررسید و سالنامه

چهارشنبه, 05 آبان 1400

چاپ داغی روی جلد سررسید و سالنامه

چاپ داغی که به چاپ طلاکوب نیز شناخته می شود، در واقع به روش لترپرس انجام می شود. این نوع چاپ زیبا و باکیفیت بر روی انواع سطوح مانند سررسید و سالنامه مانند سررسید چرمی، کیف پول، جاکلیدی، جاکارتی، تقویم رومیزی و... قابل انجام است. در ادامه این مقاله بیشتر با این نوع چاپ طلاکوب و روش های دستی و ماشینی چاپ آشنا خواهید شد 

طراحی انواع هدایای تبلیغاتی مانند سررسید یا سالنامه، تقویم رومیزی و... بسیار مهم است و تنها با یک چاپ زیبا می توان طراحی ها را تکمیل کرد. بطور نمونه می توان از روش های مختلف خصوصا چاپ داغی برای خاص تر شدن برند شرکت روی انواع تقویم و سررسید چاپ کرد.

 

انواع چاپ داغی

ناگفته نماند که چاپ داغی به رنگ های مختلفی از قبیل طلایی، نقره ای، آبی، قرمز و... نیز قابل انجام است. و به صورت فرورفتگی و برجستگی بوده و نوعی درخشندگی دارد که بیشتر توجه مشتری را به خود جذب می کند. به همین علت برای چاپ مطالب مهم روی جلد سررسید، سالنامه و پایه تقویم رومیزی از این چاپ استفاده می شود. از آنجا که هزینه این نوع چاپ از دیگر روش ها بیشتر هست. لذا چاپ تمامی مطالب به این روش هزینه زیادی خواهد داشت. به همین جهت عموما برای جلد سررسید و پایه تقویم رومیزی از چاپ داغی استفاده و انجام می شود.

چاپ دستی

برای چاپ روی کارهایی با تیراژ پایین اصولا از چاپ داغی به روش نزدیک استفاده می شود. در چاپ دستی داغی ابتدا چینش حروف تنظیم می شوند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سپس یک لایه نازک از ورق مخصوص به منظور چاپ داغی را که می خواهند طلاکوب شود، روی جلد سررسید می گذارند. با پایین آوردن اهرم دستگاه مخصوص، فشار بر روی کاغذ طلایی و سپس جلد اعمال می شود. بدین ترتیب روی جلد سررسید اختصاصی متن مورد نظر با ورقه ای نازک طلاکوب یا نقره کوب می شود.

جلد سررسید و سالنامه

بیشتر بخوانید: انواع چاپ روی سررسید و سالنامه 1403

چاپ ماشینی

در روش چاپ ماشینی همانطور که از نام آن پیداست از دستگاه های بخصوصی استفاده می شود. توسط این دستگاه های پیشرفته می توان بین 100 تا 600 جلد سررسید 1403 را طلاکوب کرد. در چاپ داغی یا همان طلاکوب می توان از حروف فارسی، انگلیسی و حتی علائم نیز استفاده کرد.

بهتر این که دستگاه های چاپی مکانیزه حاوی یک سیستم خنک کننده و الکترونیکی هستند و برای تک جلدسازها کاربردی و مناسب هستند. طبیعتا استفاده از چاپ ماشینی با دستگاه های مکانیزه برای چاپ های تیراژ بالا مناسب و بصرفه تر است.

 

روش تهیه فایل چاپ داغی

  • .دقت شود که فایل هایی که برای چاپ داغی تهیه می شوند باید با کیفیت 600 و بصورت تک رنگ مشکی طراحی شوند

  • نکته دیگری که وجود دارد این است که در چاپ داغی نباید از طرح های ریز با جزئیات زیاد استفاده کرد. زیرا این چاپ ساختار کلیشه ای دارد و حین برخورد کلیشه با سطح مورد نظر، گرما تولید می شود و نوشته های ریز کیفیت خود را از دست خواهند داد. حتی ممکن است ورق طلا به سطح کار نچسبد و یا متن بشکل خوانایی چاپ نشود.

  • فراموش نکنید که حین چاپ داغی باید از قرار دادن قسمت مورد نظر برای طلاکوب که بصورت تک رنگ مشکی طلاکوب از فایل اولیه چاپ خودداری نمود و بهتر است فایل اصلی چاپ به صورت طرح زمینه کار قرار بگیرد.

مقاله های مرتبط

دانستنی های طراحی جلد سررسید

دانستنی های طراحی جلد سررسید

امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با...

ادامه مطلب
فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فایل مناسب برای حک پلاک یا لیزر سررسید

فرض کنیم که شما برای سال جدید و...

ادامه مطلب
بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

بایدهای طراحی لت سررسید اختصاصی

در مقالات قبل به این که سررسید اختصاصی...

ادامه مطلب
ارتباط سریع با ما